מיקה הרי - When Morning Comes האלבום

When Morning Comes, האלבום

מיקה הרי

מפיק – מאט פירסון עיבודים – הדר נויברג
5/5

האלבום של מיקה הרי הוא מסוג האלבומים שעליהם אני אומר: תקשיבו ואחר-כך נדבר. הקשבתי פעם שלישית, ואני לוקח למכונית (האי הבודד המודרני) להקשבה רביעית וחמישית. אולי כדאי לקצר בדיבורים, כי מילים לא יוכלו לספר את ששמעתי. מיקה הרי היא זמרת ייחודית. אל תדביקו לה תג. לא משתייכת לזרם/ ז'אנר, כך ששום הגדרה לא תחליף את מה שהאוזן שומעת והנפש מפנימה. תקשיבו לכל שיר. לגווני השירה. לניואנסים בעיבודים. למוסיקה שלה. כשמיקה שרה "יכולת להציל אותי" ב – Just This Once היא נמצאת לגמרי בתוך הסיטואציה. שירה לירית רגישה הופכת לזעקת כאב בליווי צליל חליל אקספרסיבי. הרי שרה שירים של תהיות ותמיהות ביחסים שבינה ובינו, מצליחה להיות הכי כנה, כשהיא שרה "תן לי להיות לך מקלט", למרות כל המגבלות. בשיר הקצבי הזה היא שרה בדקויות רגשיות מדוייקות המייצרות אמינות גבוהה.
האהבה והזמן. התחושות המשתנות. "כשהבוקר יגיע, אנא , לך הביתה/ ותן לי להתחיל את היום שלי", שרה מיקה הרי ב – When Morning Comes "אבל הערב – תחזיק בי חזק כאילו לא נפרדנו". השיר נפתח כמעט בלחש, בהבעה עדינה, כמו על קצות האצבעות, אט אט נפתחת כדי להציף אותנו בתחושה שממלאת אותה. המנגינה מופלאה. העיבוד של הדר נויברג הולך איתה עקב בצד אגודל, עוטף בשכבה עדינה, שמבליטה את קווי המתאר היפים של השיר. שיר נדיר באיכויותיו.
היא שרה באנגלית מצוינת ומגוונת בשני שירים בעברית: "נשמתי" (מילים ולחן שלה) ו"יער הגשם" (רחל שפירא-הדר נויברג). העברית במוסיקה שלה נשמעת לא פחות אמינה – במורכבות מלודית, בשירה נקיה ורגישה, בעיבודים פונקציונאלים פריכים ועשירים. שיר האהבה Falling Asleep Sonata, שנפתח בצליל בס (סאם מיני) מגוון את האלבום בבוסה נובה ג'אזי, לו שותפים שי מאסטרו בפסנתר, זיו רביץ בתופים, ניר פלדר – גיטרות. גם I'm Glad We Had This Conversation מעניק גיוון מקצבי משועשע משהו לאלבום, כשמיקה משחקת בקולה כבכלי נגינה. היא מספרת-שרה על מה שחולף בראשה ביחס למי שהיא מתכננת לגרום לו לרצות אותה. העיבוד לחצוצרה הוא תוספת מוצלחת בהיבט מחויך.
הרי בחרה לבצע שני שירים לא מקוריים (קאברים), הראשון – Sunny Came Home של שון קולבי, על אישה ששרפה את ביתה כדי להימלט מעברה. האינטרפרטציה מאופקת, עיבוד פולק אקוסטי צנוע, משרטטת לשיר פנים חדשות. השני – Hope There's Someone של אנת'וני הגארתי מ"אנתוני והג'ונסונס", שיר רגשני מרטיט בביצוע המקורי, "מקווה שיהיה מי שידאג לי כשאמות. האם אלך?", שמיקה הרי שרה באיפוק לירי מופנם, בעיבוד קאמרי צנוע, שהופך בפינאלה לקטע מתוזמר סוער כמעין קונטרסט משלים.
אני ממתין לזמרות מהסוג של מיקה הרי, כי יש לי תחושה שהזן הזה הולך ונכחד, וזוהי הזדמנות נדירה להכיר זמרת מעולה ברמות של סינגר סונגרייטריות אלמותיות, שיש לה חותם אישי, תעוזה, מקוריות.

When Morning Comes

שירים: When Morning Comes, Just This Once, Sunny Came Home, Mikushka, Let Me Be Your Shelter, Nishmati, Falling Asleep Sonata, I'm Glad We Had This Conversation, Hope There's Someone, Rain Forest, Sweet Dreams

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. השיר הראשון (שיר הנושא) "כשבוקר" אמנם מנומנם מאוד, אבל בשמיעה פה…משהו בסחף ותעוזה ורגש של "רק הפעם" (למרות שעדיין מאמין גדול בכך שישראלים תמיד עדיף בעברית)…. תופס אותי באוזן גם. לכל ההמלצות שלי, גגלו גם RYM DAVIDIS .. יוסי פה, אמנם מצוין בישראלים. ללעז חו"ל איכותי, רק לאתר שלי. השאר בישראל ..לא רציני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן