0Y0A0577

וסימפונט רעננה

מתי כספי

אמפי פארק רעננה
4/5

בפרומואים לקראת הערב, אמרה אחת המראיינות למתי כספי – "אני מראיינת  פסקול". מבחינתה מתי כספי הוא כבר חלק ממיצג במוסיקה הישראלית. כספי התבונן בה והנהן בראשו להסכמה. לא ברור מה עבר לו בראש. (חיוך של מה – "אני פסקול"?). המראיינת צחקה מרוב התרגשות. נכון, לא כל יום יוצא לראיין "פסקול".
אולי הייתי מוותר על קלישאת ה"פסקול", אבל השירים של מתי כספי, שהגיעו לפארק ברעננה, הם בהחלט חלק נפלא מרשימת שירים לנצח של המוסיקה הישראלית, שכספי יצר (ו"המציא", כדבריו) בכחמישים שנות יצירה מאז שהשתחרר מלהקת פיקוד דרום ונמנה על שלישיית "לא איכפת להם", ומאז שכתב בתחילת שנות השבעים מוסיקה ל"עיר הגברים" ול"לילי גם" והגיע עד שת"פ פורה עם סאשה ארגוב, אהוד מנור, יוסי בנאי ושלמה גרוניך.  ערב ההצדעה באמפי פארק של רעננה עם תזמורת הסימפונט היה עוד צעד לקראת מה שמגיע לו – פרס ישראל.  שירים? אם נדבר רק על "ברית עולם", נקפח את "מקום לדאגה", אם נציין רק את "ואותך", נתעלם, שלא בצדק מ"מישהו", המוכר מיהודית רביץ.
על הפתיחה, כשהוא שר ומbגן בגיטרה "איך זה שכוכב", הפרפקציוניסט כשל. לא כלי ולא קול. הפסיק את השיר, התנצל והתחיל מחדש. גם אחרי 50 שנות יצירה ובמה, הריגוש שבמעמד הופך להתרגשות. אני לתומי חשבתי, שאצל מתי כספי העצירות האלה הן סוג של בדיחה. אחרי "הנה הנה" לקראת סיום, הבנת כי הכל בסדר. קיבלנו אותו ואת התזמורת בניצוחו של דודי זבה בשיאם.
אורחים: את ריקי גל הייתי רוצה לשמוע בביצוע טוב יותר של "מישהו". היא יכולה. שלמה גרוניך בדואט עם מתי ב"ציור" – לא משיאי הערב. שון וסויאן כספי, בנותיו של המלחין בשירים "לא דיברנו עוד על אהבה" ו"ימי בנימינה" – אני יכול להבין את חששו של האב, כשהן מבקשות ללכת על קריירה. שמעון בוסקילה – בדואט עם מתי  על "ילדותי השנייה" – ריגושים. יסמין לוי – "אוהבת אותך יותר" – פרשנות מרטיטה.
בסך הכל: הצדעה מוצדקת למלחין-מעבד ולשיריו. עוד פגישה מחודשת, שאינה מחדשת, עם אותם עשרים וחמישה שירים  לנצח, ועם אותו כספי שבין גיטרה לקלידים עושה משהו, שאצל אחרים לא היה מצחיק, ששר את "ברית עולם" "לא ידעתי שתלכי ממני" ו"היא חזרה בתשובה" כמו שאף אחד אחר אינו יכול לשיר.

שירים: פתיחה – מחרוזת שיר כספי בביצוע סימפונט רעננה, איך זה שכוכב, שיר היונה, כשאלוהים אמר, יום יום אני הולך למעונך, ברית עולם, מישהו – ריקי גל, לקחת את ידי בידך, היא חזרה בתשובה, ציור- עם שלמה גרוניך, לא חלמתי שתלכי ממני, מרוב אהבה, לא דיברנו עוד על אהבה – שון כספי, אליעזר בן יהודה ימי בינימינה – סויאן כספי, אין שלווה, ילדותי השנייה – עם שמעון בוסקילה , ואותך, אוהבת אותך יותר- יסמין לוי, סליחה, הנה הנה, עוד תראי את הדרך, מתי שון וסויאן כספי – מקום לדאגה

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: "הנה הנה" 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן