שער

סנטנה בפארק הירקון

החגיגה

יולי 2016
/5

דז'ה וו, סנטנה של זיכרון חוזר. ארבעים ושבע שנה אחרי ההופעה בוודסטוק, קרלוס סנטנה, כמעט בן  69, עדיין בשיאו. הגרוב פיוז'ן של לטין-ג'אז-פאנק-רוק לא התעמעם. הדור שלא ידע מתחבר. בוודסטוק סנטנה נשמעה שונה מרוב להקות  הגיטרות החשמליות. ב-2016 הגיטריסט המקסיקני-אמריקני נמצא כבר בחלק ממגמה אדירה של חיבור בין פופ רוק, ריתם נ' בלוז  ומוסיקה לטינית, מחייה מחדש את המוסיקה שלו בליווי 10 נגנים החל מהקטע Soul Sacrifice משנת 1969 ושירים מכל האלבומים עם ייצוג הולם לאלבום הגדול Supernatural עם Corazón Espinado.
קרלוס סנטנה אינו עף על עצמו על הבמה, מרוכז מאוד, בתוך הגיטרה, והצליל שהוא מוציא ממנה אינו ניתן לחיקוי. מתמזג הכי פריך עם צלילי הנשיפה וההקשה. משאיר מרחב פעולה לזמרים שלו, לאנשי התיפוף – ביניהם אשתו המצוינ, סינדי בלקמן. זו אינה הופעה רגילה, אלא מסיבה של מוסיקה שמחה, ששיאה ב – Oye Como Va. סנטנה נשמעת חדה, מהודקת ורעננה על רקע המסכים המראים תמונות מפסטיבל וודסטוק ועד ריקודי שבטים אפריקאים.
סנטנה היא מופע של מוסיקה ואנרגיה. כל חלקי ההרכב מנגנים בנמרצות. שבע הדקות של "Black Magic Woman/Gypsy Queen" הם דוגמא לייחודיות של ההרכב הזה. כנ"ל “Oye Coma Va”, הקלאסי, של טיטו פואנטה, אולי הסמל הסחרי הבולט ביותר של סנטנה. אילתוריו של סנטה, גיטריסט יחיד בדורו, מסחררים בתוך אווירת הרוק הלטינית הדחוסה, שחוברת לצליל הפסיכודלי עם מנה גדושה של גרוב פאנקי, מחזירה את רוח האלבומים הגדולים "סנטנה", "אבראקס", "סנטנה 3", Supernatural, אלבום הקאמבאק של סנטנה משנת 1999.
חיכיתי לסלואו של Samba Pa Ti, שממשיך להרוג ברכותו, ל – Evil Ways עם העיבוד הבלתי נשכח, אורגן המונד וגיטרה סנטנאית רווית נשמה. סנטנה שומר על טריות, מעורר געגועים, מחניף במנגינות ובמקצבים, והשירים תופסים תאוצה מחודשת על מסלול מיינסטרים שאינו מתיישן. צליל הגיטרה כזה לא הייתם יכולים לקבל אלא מקרלוס סנטנה. זהו הקומפורט זון שלו. מה רע? עם יד על הלב, ככה תמיד רצינו לשמוע "סנטנה".

Soul Sacrifice, Love Makes The World Go Around, Freedom In Your Mind, Maria Maria, Foo Foo, Are You Ready People, Samba Pa Ti, Corazon Espinado, Jingo, Evil Ways/ Love Supreme, Hope You Feeling Better, I Love you Much Too Much, Right On / Umi Say, Shine, BMW/ Gypsy Queen, Oye Como Va, Smooth, Toussaint L'Overture, Love Peace And Happiness

צילום: יוסמיוסיק

וידיאו 1: Oye Como Va

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן