עומר פארוק טקבילק

עומר פארוק טקבילק Crescent Moon

עומר פארוק טקבילק

סלסטיאל
4.5/5

שישה מעשרת הקטעים הם עיבודים של עומר פארוק טקבילק, נגן הניי והבגלמה התורכי/מצרי, לשירים ערביים, טורקים וארמניים מסורתיים. יש בדיסק משהו מהפולקולר האזרי, גם מיסטיקה פרסית. השיר "יאלל" מוקדש לאום כול תום. טקבילק לוקח מסורת של שירים סופיים והופך אותה קליטה. בחירת הנגנים אומרת הכל: סטיב רוץ’ בסינתיסייזר, בריאן קין בגיטרה, הסקסופוניסט הבולגרי יורי יונאקוב ונגני מזרח כארה דינקג’יאןמסע מלא השראה, מלודי, נצחי, עכשווי. יפהפה.

Crescent Moon הוא תערובת קסומה של צלילים מערביים ומזרחיים. זהו אלבום עם שורשים ברורים ועמוקים במורשת העתיקה של טורקיה והמוּסִיקָה הערבית. למעשה, שישה מתוך עשרת השירים הם הם עיבודים של פארוק המתבססים על המסורות הערביות, הטורקיות והארמניות. הצטרפות הנגנים השונים אינה הופכת את המוסיקה לאקספרימנט מודרני.
הפרויקט של טקבילק מתבסס גם על צלילים משירי העם של אזרביג'אן, מיסטיקה פרסית וריקודי בטן קלאסיים. הוא אפילו מצדיע בשיר Yalel, לזמרת המצרית המפורסמת אום קולתום. (טקבילק עצמו הוא חצי מצרי). הנגנים הם אותם מוסיקאים ששתרמו שתרמו תרומה מיוחדת מיוחדות לאלבומיו הקודמים של טקבילק.
טקבילק יוצר מעין מוסיקה גלובלית – צלילים שנובעים ממוסיקה יוונית, הודית וכמובן טורקית, תוך ניסיון למצוא בסיס משותף בין כל אלה.
ההישג הגדול ביותר שלו "קרסנט מון" הוא שהאלבום הוא יותר מאשר סכום החלקים שלו, מעורר את הטראנס האקסטזי של הדרווישים הסופים, את רוחות המדבר בלילה, את הריחות העשירים והאקזוטיים של השוק המזרחי, וכל זאת בלי להישאר בגבולות מסורת מוסיקלית אחת.

Crescent Moon הוא גם אלבום אישי. Yunnus הוא מחרוזת של ארבע נעימות סוניות, שמשקף את הריטואל מיסטי זה של האיסלאם. Adanali הוא שם של שיר וגם שם העיר שבה נולד טקבילק. האלבום יצא כשמלאו ביום הולדתו ה-47 של טקבילק – וולדבריו למספרים 4 ו 7 יש משמעות חוזרת לאורך כל חייו. (הוא הרביעי ביו 7 אחיו, כתובת הרחוב של הבית שגדל בו היתה 47, ו"קרסנט מון" הוא האלבום הרביעי שעשה עם הנגנים המשתתפים בו.
באופן אירוני משהו, האלבום האישי הזה נחשב נגיש למאזינים מערביים. טקבילק הוא מסוג המוסיקאים המזרחיים שהולך בעקבות הדחפים הרוחניים שלו, בהתעלמות מגבולות גיאוגרפיים ותרבותיים, יוצר מוסיקה פאן-מזרח תיכונית. Crescent Moon הוא הוא אלבום מרטיט של מוסיקה פורצת גבולות, מלאה מקצבים תוססים ומנגינות מקסימות. ללא ספק – שילוב נדיר של מסורות עם רוחות עכשוויות שאינן מטשטשות את האותנטיות של הצלילים העממיים.

 01. Crescent Moon     
02. Yalel     
03. Salute to the Sun     
04. Tamzara     
05. Baglama Delight     
06. Hijaz Raks     
07. Last Moments of Love     
08. Adanali     
09. Azeri     
10. Yunus     
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן