עידו מוסרי - אני לעצמי

אני לעצמי

עידו מוסרי

מילים: נתן זך לחן: עידו מוסרי עיבוד והפקה מוסיקלית: אבישי כהן ואור אבני
4.5/5

עידו מוסרי מנסה להיכנס לעומק השיר של נתן זך. לא פשוט לתרגם דקויות מילוליות לצלילים. כמו ברבים משיריו, זך מצליח להביע תובנות באמצעות מילים לא גבוהות, אלא בצורה שהוא "משחק" במילים פשוטות ומסדר אותן בדרכו.
מה אומר השיר? המשורר שר, אבל אין לו יכולת לשלוט בגורל ובקוויות של החיים. קווים מקבילים שאינם נפגשים. קיימות עובדות חיים שאינך יכול לערער עליהן – העלה שנפל אתמול לא ישוב להיות אותו עלה. "רוח גוררת עשב וחול" – גם כאן על התנהלות הטבע אין שליטה. אפילו קלישאות כמו "שונא מתנות יחיה" – חסרות תוקף ("שונא מתנות לא יחיה") בדרכו המיוחדת מגיע המשורר למסקנה העגומה והכואבת  – המשורר ימשיך לשיר לעצמו, יישאר בבדידותו ללא יכולת להשפיע, ועולם כמנהגו ינהג.
עידו מוסרי פירש את השיר במשמעות הדואבת, העגמומית שלו. התקרב למהות התובנה בדרכו התחושתית. המוסיקה משדרת את התחושה במנגינה נוגה. מוסרי מצליח להפוך את המילים לנרטיב בהיר, ולמרות שהשיר אינו ניתן לפיענוח לעומק ללא עיון מעמיק – הצלילים מעניקים לו איזושהי תוגה שקיימת בין שורותיו.  העיבוד לאקורדיון, קונטרבס וצ'לו תרם עוד נדבך עומק לפרשנות המוסיקלית הצנועה והמעודנת הזו.

אני לעצמי אני שר/ תפול הרוח ותשבר/ את כבשת הרש יקח אחר/ מה שנגזר לא ימהר

אני לעצמי אני שר/ מה שהיה שוב לא יהיה/ לעולמים שוב לא יהיה/ שונא מתנות לא יחיה

אני לעצמי אני שר/ ראיתי עלה נופל אתמול/ אדם עני מכל- בכל- כל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן