0y0a3530

מילה ברוח השקת האלבום

עמיר בניון

המשכן לאומנויות הבמה ת"א
4.5/5

עמיר בניון הגיע למשכן לאומנויות הבמה בת"א עם "מילה ברוח", שיר-אלבום חדש. מילה אחת-תנועה אחת יוצרים את קסם החוויה. כדי להגיע אליה צריכים תשומת לב ורגישות בלתי רגילים למזעורם. האנטיתזה – התרחשויות לא טבעיות שמעוררות תשומת לב – לקויות שסותרות את המאפיינים הבסיסיים של החיים, כלב שלא נובח בקרקס, ציפור שיר אילמת ואופנוען קצת עיוור. מול הזיכוך הטבעי – עיוותים  מטרידים. בשני המקרים – מדובר במיקוד הריכוז באובייקט, אבל כמה הם שונים מבחינת התגובה הרגשית. התרוממות רוח וזיכוך מול החריג המטריד.
במשכן לאומנויות נשבה רוח של התרוממות רוח. מזרח ומערב נשזרו למארג מוסיקלי ייחודי וחריג בנוף המוסיקה המקומית,  עמיר בניון נוגע בתחושת החוויה המזככת של "מילה אחת ברוח", זו שמדויקת כמו חץ שלוח ללב.
בניון
שלח לא מעט חיצים כאלה בערב הזה בעירוב של שירים מכל תחנות דרכו. הבחור והכובע. כמעט אינו מישיר עיניים לקהל, מרוכז בתוך עצמו כבתפילה. ממעט לדבר בין השירים, וטוב שכך.
המילים  – מילים  של בוחן כליות ולב. הלחנים, הסלסולים נשמעים נשמה של אדם, שאינו מתכוון להפוך את הערב לשירה בציבור, ועדיין יודע נפש מאזיניו, משאיר מקום להצטרף לשירים המוכרים. יש שירים שכבר הופקעו מנחלתו לטובת נחלת הכלל, כמו "ניצחת איתי הכל", "שמחות קטנות", "עומד בשער" בהדרן, ועמיר בשירתו כמו מנצח על הקהל, ויוצא כרגיל מנצח גדול לא רק כזמר, כאדם.
עמיר בחר בשלושה שירים בלבד מהאלבום החדש – "אין עוד יופי", "באמת" ו"מילה ברוח". מה חבל ש"השגחה פרטית" המצוין של רעייתו, המשוררת מרים, לא נכלל ברשימה, שיר כזה היה אפילו משפר את האטרקטיביות של רשימת שירי הערב, תמהיל שהוא עמיר בניון בתערובת של המיטב וכמה הפתעות כמו שיר בערבית – "יא זהתרן" והפיוט "נורא בעמרם".
התזמורת העניקה מינונים נכונים בשעטנז יפה של תזמורי מזרח ומערב, הבליטה האותנטיות של בניון כמוסיקאי וכמבצע גם בעיבודים המינימליסטיים, כשהוא לבד עם הקלידים של אודי תורג'מן לביצוע "הכל עד כאן", גם כשהוא שר  "מורה לחיים" בעיבוד עשיר. קלידים , גיטרה, כלי הקשה, תופים, כינור. זה עובד, במיוחד השילוב של כינור. השירה התחושתית במנעד הגבוה המסולסל קיימת כמעט בכל ביצוע. זהו הערך המוסף של בניון , הניסיון למלא את חלל האולם בתחושתו, משהו שמגיע מעמקי הנשמה, ממקומות פנימים ששייכים רק לו. כמה טוב ומענג לקבל אישור מחודש לאיכויות של זמר, שהוא מוסיקאי ואמן אותנטי יחיד במינו.

שירים: אין עוד יופי, ניצחת איתי הכל, כמו תינוק, שמחות קטנות, באמת, רק את, את אינך, יש לי חלום, הכל עד כאן, יא זהתרן, חזון יחזקאל, מי תרצי, את, פיוט – נורא בעמרם, נשמתי, מורה לחיים, מילה ברוח הדרן: סופה, עומד בשער, עצובה.
נגנים: אודי תורג'מן – קלידים, יניב דדון – גיטרות, אלעד לוי – כינור, אביב ברק – תופים, ליאור עוזרי – בס, הלל אמסלם – כלי הקשה, אמנון גוזי – שאונד, רונן נג'ר – תאורה

צילום: מרגלית חרסונסקי

 

שמחות קטנות

עומד בשער

 

ניצחת איתי הכל

יא זהתרן

יש לי חלום

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן