maurice-el-medioni-b

ערב האקוסטית

פוטומאיו מציגה

פוטומאיו
5/5

הכי פשוט ללכת על עיבודי דאנס אפביט אלקטרונים גרוביים למוסיקה ערבית – כדי לנסות למכור. ב"פוטמאיו" לא נוהים אחרי טרנדים. "ערב האקוסטית" הוא אוסף שלוקח את הסגנונות המסורתיים אל העיבוד המודרני, זה שמכניס אותם בדלת הראשית אל ז'אנר מוסיקת העולם.
מדובר באוריינטציה  מלודית- הרמונית, בהיבט עכשווי למוסיקה האוריינטאלית, בעיבודים שמגיעים עד הפלמנקו והמוסיקה הצוענית-בלקנית ןהרומבה הלטינית. זוהי  נדמה לי הדרך הנכונה להאיר את המוסיקה הים-תיכונית וזו של צפון אפריקה.
ברשימת האמנים כמה כוכבים בינלאומיים כמו סוואד מאסי, היוצרת-זמרת האלג'יראית, ששיריה הפוליטיים הוחרמו במולדתה, מוריס אל-מדיוני, הפסנתרן היהודי האגדי מאוראן שבאלג'יריה שכאן מנגן משהו כמו רומבה מעורב, להקת טיריס מסהרה המערבית המורכבת מפליטים הנאבקים על מולדתם מול ממשלת מרוקו. הקטע שפותח – Gamar Badawi של ג'מאל פורוטו – משדך בין פולק סודאני למוסיקה דרום אמריקנית. Les Orientales רוכבים על ואלס. העיבוד העשיר לעוד של "מאדה" בביצוע שארבל רואנה & האני סיבליני מאפיין את האינטרקציה הפורה והמענגת בין העולמות המוסיקליים. הלהקה הפלשתינאית "זאמאן" מתחקרת את הקשר שבין מוסיקה ערבית לפלמנקו. מוסיקה מלבנון וסוריה וצפון אפריקה מתובלת בתבלינים לטיניים.
זה אוסף להאזנה כייפית שמגיע לשיאו בחאפלת "כליזמר" של מוסטה לארגו, החבורה הבלגית-מרוקאית, בקטע המלהיב Les Larmes De Boabdil. אוסף חוצה גבולות, מקרב עולמות מוסיקליים. מוסיקת העולם.

בתמונות מלמעלה למטה: סואד מאסיי, לס אוריינטלס, מוריס אל מדיוני, זאמאן

1. Gamar Badawi – RRS
2. Alger, Alger – Les Orientales
3. Azara Alhai – Rasha
4. Mada – Charbel Rouhana and Hani Siblini
5. Tiris Mibreeha – Tiris
6. Ghir Enta – Souad Massi
7. Batalti Eli – Zaman
8. Les Larmes de Boabdil – Mousta Largo
9. Tu n'aurais jamais du – Maurice El Medioni
10. Wijjak Ma'ii – Zein Al-Jundi

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן