ג'וש אוונס

פסטיבל ג'אז בים האדום 2017

החצוצרן ג'וש אוונס

/5

הוא היה רק בן עשר כשהתאהב בחצוצרה ובג'אז לאחר שהקשיב לרוי אלדרידג ודיזי גילספי, באלבום "רוי ודיז" משנות החמישים. ג'וש אוונס, שגדל בהרטפורד, עיר הבירה של קונטיקט, החל ללמוד ג'אז ברצינות, ובגיל 14 כבר היה תלמיד של ג'קי מקלין, מאסטר האלט סקסופון, שחלק במות עם מיילס דיוויס, צ'רלי פרקר וארט בלייקי.
הנער הצעיר, שבשלב זה כבר אחז בקריירה של נגן פעיל, נלקח תחת חסותו של מקלין ויצא להופעות במועדוני ג'אז ובאולמות ברחבי הרטפורד, ניו יורק ובוסטון, דוגמת בלו נוט, אירידיום וכדומה. לאחר התיכון, החל לעבוד עם שישיית ווינארד הארפר, במשך ארבע שנים, ובו בזמן החל להופיע עם בני גולסון ולהשתתף בהקלטות כנגן מלווה.
בשנת 2006 פגש ג'וש את המתופף הגדול ראשיד עלי. הוא עבד בלהקה שלו עד לפטירתו של עלי באוגוסט 2009. "ראשיד באמת שינה את הנגינה שלי לטובה", הוא נזכר, "הוא פתח אותי לאפשרויות האינסופיות שבמוזיקה. הוא נתן לנו לנגן סולואים של עשר עד 15 דקות בסטודיו שלו ברחוב גרין, כדי לוודא שסחטנו את הרעיונות הרגילים שלנו, ושעכשיו נוכל להתחיל להמציא רעיונות חדשים".
היום אוונס בן ה-33 הוא כוח עולה בסצנה הניו יורקית, מנגן בקביעות במועדון סמולס, וזכה לשתף פעולה עם רבים וטובים, בהם בילי הארפר, סידר וולטון, צ'רלס טוליבר, פרדי רד, רנה מקלין, רוי הארגרוב, ג'ימי הית', ג'ו צ'מברס, רופוס רייד, לואיס הייס, וורן סמית, בוב מובר ועוד. הוא משתתף קבוע בפרויקטים של לואיס הייז, כריסטיאן מקברייד, אוליבר לייק, ראלף פטרסון ופרנק לייסי. אוונס הוציא שני אלבומים כמוביל הרכב, ומעורב בפרויקטים בשלל תצורות: ביג בנד עם ח"י נגנים, חמישייה, שישייה, שביעייה ופרויקט מיוחד – הלחנת מוזיקה להרכב של עשרה שהוא חמישיית ג'אז עם חמישיית כלי קשת. החומרים המקוריים שלו הם ג'אז מודרני עם השפעות של הארד בופ. מוזיקה שובת לב, על אש גבוהה, עם קצוות מחודדים וזעקה מדויקת.

ג'וש אוונס חצוצרה
מרקוס סריקלנד סקסופון
תיאו היל פסנתר
ראשן קרטר בס
כוש אבדיי תופים

אלבומים: Hope & Deapair, Portrait

"Josh Evans Septet- "Second Thoughts

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן