SCANNED FROM THE TORONTO STAR LIBRARY
*U42 GRAPHIC Oscar Peterson. Photo by Patti Gower/Toronto Star, 1991 Patti Gower/star file photo Canadian jazz great Oscar Peterson is one of many absent from a Black History Month display in Scarborough. Only American entertainers and artists are featured. (20040209, page A17); PATTI GOWER TORONTO STAR
FILE PHOTO Oscar Peterson's musical legacy was celebrated at a Carnegie Hall tribute concert in June, featuring an all-star lineup of jazz musicians. (20071226, page A21)

אוסקר פיטרסון

פסנתרני הג'אז הגדולים

/5

למעלה משישה עשורי קריירה, 8 פרסי גראמי, נגינה ביותר מ-200 תקליטים. זה המאזן של ענק הפסנתר הקנדי, אוסקר  פיטרסון Oscar Peterson  שהלך לעולמו ב-2007 והוא בן 82.  הכישרון הפסנתרני אובחן אצלו כבר כילד. כבן עשרה החל לנגן באופן  מקצועי. בין משפיעיו הבולטים – הפסנתרן ארט טאטום. הוא ידוע בנגינת יד אחת, עליה אמרו שהיא טובה לעיתים מנגינה בשתי ידיים. ביו אלבומיו הבולטים בשנות החמישים והשישים – The President Plays with the Oscar Peterson Trio עם לסטר יאנג ו- Night Train – מאלבומיו החשובים מכל אלבומיו, האלבום הזה מעיד על גאונותו של פסנתרן ג'אז ועל מיקומו הגבוה של האלבום בין תקליטי החובה של שלישיות פסנתר בג'אז.
עוד אחד: "הופעה חיה בבלו נוט" מ-1999. עם הטריו הנפלא שלו שכולל את ריי בראון בקונטרבס, הרב אליס בגיטרה ובובי דוראהם בתופים, טריו שפיטרסון ניגן איתו בחמישים ובשישים. והטריו נשמע מה-זה מחובר ומהודק, זורם בכל מובן של זרימה ג'אזית, בנגינתו רבת הצבעים של פיטרסון,
כמו כל פסנתרן מעולה – יכולתו נמדדת בחיבור בין טכניקה להבעת תחושה. פיטרסון הוא התגלמות הקשר הזה בכל סגנון, בי בופ, בלוז, ג'אז בכל מובן, פסנתרן של עידון, עוצמה ועומק.

Oscar Peterson – C Jam Blues

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן