קית' ג'ארט Keith Jarrett

קית' ג'ארט

פסנתרני הג'אז הגדולים

/5

אני חוזר ל – The Köln Concert, שהוקלט ב-1975. האלבום והיצירה אומרים כמעט הכל על גאונות קית' ג'ארט. שילוב נדיר בין ג'אז לקלאסי. אולי אלבומו הטוב ביותר של הפסנתרן יליד אלנטאון, פנסילבניה 8.5.1945.
הפסנתרן הזיקיתי, באחת משעותיו היותר יפות. את האימפרוביזציות האלה ניגן ג’ארט בקונצרט ב-1975 בקלן, גרמניה. ג’ארט הוא מסוג הנגנים שיוצר מבנים מלודיים מפתיעים תוך כיד אלתור, מהסוג שמספרים סיפור. קונצרט  של שני חלקים.  ג’ארט עובר מרעיון לרעיון, כשביד שמאל החזקה שלו חוזרת על מוטיבים. הוא מנגן הרמוני עם השפעות של דיביסי, אבל מעל הכול זו היכולת ליצור מארג מוסיקלי של תחושות לכדי יצירה שלמה, מחוברת ומהודקת היטב. על ג’ארט נחה באותו ערב לא מוזה, אלא השכינה בכבודה ובעצמה.
משך חמישים שנה, מאז החל את הקריירה שלו בלהקת המתופף ארט בלייקי, הקליט ג'ארט אלבומים ששוכנים על מדף הקלטות החובה.  בעיקר – אלבומי הטריו סטנדרטס עם נגן הבס גרי פיקוק Gary Peacock והמתופף ג'ק דג'ונט Jack DeJohnette,. ג'ארט הוציא אלבומים נפלאים במסגרת חברת ECM. קשת האימפרוביזציות שלו נמתחת בין מסורות הג'אז לז'אנרים אחרים – מוסיקה קלאסית מערבית, גוספל, בלוז ומוסיקת עם. נגינתו אינה רק אימפרוביזציה וירטואוזית, אלא הוא מצליח להמציא משהו חדש בעיבודים. a tour de force in live improvisation. מנגן בישיבה, עמידה. מזמזם את המוסיקה, מרקד,  כאילו  בקלידים עצמם אינו יכול להפיק את את עומק הצלילים.

Keith Jarrett Standards Trio

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן