אברהם דה קרבליו - Believe

פשלה – אברהם דה קרבליו לא בגמר

הכוכב הבא לאירוויזיון

כרטיסים אחרונים לגמר
/5

איזו פשלה: אברהם דה קרבליו, הזמר הטוב ביותר שהשתתף אי פעם בתחרויות ריאליטי מוסיקה אינו בגמר. מה שעשתה הזכיה של נטע ברזילי: השופטים העדיפו הצגות וגימיקים על פני שירה מקצועית נטו. שני הכרטיסים האחרונים לגמר הולכים לשפיטה ולקובי מרימי. אברהם דה קרבליו – זמר על, שראוי לגמר ואף לניצחון בתחרויות גמר דומות במעצמות המוסיקה בארה"ב ובבריטניה – כבר לא בתחרות. מה זמר ענק כמוהו חיפש בריאליטי בישראל? – את הגמר ואת הכרטיס לאירוויזיון, כי הוא האמין, בצדק, ביכולות שלו להגיע לשםדה קרבליו שר Believe של שר (Cher) בביצוע של  גמר. לא פחות.
לא יעזור בית דין: שפיטה היא עדיין גימיק. סטנדאפיסטית, שממשיכה לשחק אותה מפגן של מבטא ערבי, שהפעם עיקם לחלק מהשופטים את המוח. יש ביניהם שטענו כי יש לה "מסר" וש"הערבית" מייצגת את ישראל. אני מאד מקווה, שהם לא ממש מאמינים בזה, במיוחד על רקע הגזענות שמיוצגת ע"י חוק הליאום, וביטול הערבית, כשפה רשמית שניה בישראל. אני גם מקווה שהיא לא תופיע תחת דגל ישראל, כי זה עלול להתפרש כלעג של ישראל לדוברי ערבית, ולגרום לשערוריה פוליטית. מכל מקום, שפיטה לא היתה צריכה להגיע לגמר. הגימיק שלה מיצה את עצמו, אבל מפיקי התחרות חשבו, שאטרקציה בידורית יעילה יותר מאשר זמר-על. לא בעיה להבין את הראש הקטן שלהם.
עם קובי מרימי יש לי פחות בעיה, למרות שגם בביצועים שלו יש מניירה והצגה, אבל הוא קודם כל מוסיקה, מפגן מלוטש של קול, והדגש הוא על מפגן קולי הלוקח לאזורי האופרה המשיקים כיום לפופ במובנים של ז'אנר חוצה תרבויות. הוא אגב, אינו  זקוק להמלצות של קרן פלס, שהציגה את הרזומה שלו, כאילו הוא באודישן הראשון – "הבנאדם שחקן, בוגר ניסן נתיב, יודע לעמוד על במה, להחזיק מצבים של לחץ, להיכנס לדמות של מייצג ישראל באירוויזיון וגם … לגלם את המנצח". הלו, פלס. מה קרה, שיצאת להגנתו במונחים של תאטרון כאילו הוא זקוק לסנגור-מליץ-יושר בשלב שבו כולם כבר יודעים למה הוא מסוגל. מרימי, לידיעת פלס, לא צריך לנפנף בכובע התיאטרלי שלו, ואם הוא הולך "לגלם/ לשחק" מנצח – אז מצבו רע. אם מישהו עוד צריך הוכחה לכסילותה של השופטת, שממשיכה לעוף על עצמה – קיבל אותה גם הפעם. מופע קלישאות הריאליטי שלה – היה לעניין! אפילו מפיקי הכוכב הבא לא יכלו להתאפק.
קובי מרימי הגיע לגמר קודם כל בזכות היכולות המוסיקליות המרהיבות שלו, שאינן חפות מגימיק בעל פוטנציאל זכיה בתחרויות מהסוג האירוויזיוני, אבל אינן מציגות חידוש של ממש כדוגמת נטע ברזילי. לא אהבתי את הפרשנות שלו ל"הללויה" של לאונרד כהן, הגם שהיה בה גם ממד של עדינות לצד האלמנט הבומבסטי. הייתי רוצה ביצוע של דה קרבליו לשיר הזה, אלא שהוא כבר איננו בתחרות. חבל: זה זמר שיכול היה להמשיך את המומנטום של הזכיה מהשנה שעברה, מפני שהוא באמת זמר ענק בכל קנה מידה. שאגיד עוד פעם – פשלה?

שפיטה: Crazy ו – Feeling Good – בגמר
דניאל ברזילי:  "אם היית רואה" – הדחה
קובי מרימי: Russian Roulette ו – Hallelujah
אברהם דה קרבליו: Believe ו – Stay With Me

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. אתה כל כך צודק ! לאברהם נעשה עוול בעיקר מקרן פלס והראל סקעת אבל גם מרותם ואסי שדאגו להרים את כתרייייהההההה שלהם וכמובן שפיטה. מאז שאברהם יצא אין לי חשק לראות את התוכנית
    פשוט ביזיון

  2. ל-2. הפלטפורמה אינה ציבורית. הכתיבה היא באתר עצמאי שפתוח לציבור. לעצם העניין: שופטים בתחרויות ריאליטי עומדים לביקורת ממש כמו המתמודדים. הביקורת של כותב שורות אלו מתבססת על מראה עיניים ומשמע אוזניים. אין כאן "אובססיה", הגם שהפקת התוכנית התייחסה אליה בקטע שהציג את כל הקלישאות שלה. כשופטת – חוות הדעת שלה רגשניות ולא מנומקות. זו בהחלט בעיה כשמדובר בסמכות מקצועית כמו פלס. אקדיש לנושא השופטים מאמר מיוחד ושם ארחיב לגבי כל שופט.

  3. לא ברור לי מה האובססיה שלך נגד קרן פלס שמקפיצה לך את כל הסעיפים זה כבר מזמן עבר את גבולות הטעםהט וב של ביקורת ראויה .(אני גם לא מחבב הרבה אמירות של הנ"ל ועם כל זאת כאשר אתה כותב נגד אדם בפלטפורמה ציבורית זה אמור להיות לאחר חשיבה ואחריות אלא א"כ אתה חושב שאף אחד לא קורא את דבריך אבל א"כ אז מה הענין לכתוב )

  4. וואו, זה ככ נכון! אני אומר בדיוק את אותו הדבר כבר שבועות, אברהם זה הזמר הכי טוב שהיה פה בתחרויות ריאליטי ובפער. הזייה שהוא הודח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן