רועי דהן - Through The Woods

Through The Woods

רועי דהן

פונוקול
5/5

באלבומו השלישי יוצא רועי דהן למסע בנתיבי בדידותו. השיר הפותח Better Place מוביל את המאזין למקם הכי אינטימי שלו.
I must find a better place for me and for my loneliness 
And I'm the observer who always keeps an eye on you when you're gone, I'm the only one"  "אני חייב למצוא מקום טוב יותר עבורי ועבור בדידותי ואני הצופה שתמיד משגיח עליך כאשר את נעלמת , אני יחיד"
המסע הזה הוא "הליכה ארוכה, כביש אינסופי לשום מקום, התכנית הלא נכונה"  כך בשיר Long Line.
מוסיקלית זו הליכה נוגה אך מפוקחת, שאינה נקלעת למסלול של דכדוך גם כשרועי רואה שחורות, נטול אמונה בטוב בשיר עטוף בצליל סימפוני:
We are all going down/ We're sinking together/ Without a savior / Perhaps now forever / Let’s make it clear/ We are one-of-a-kind / But we’re losing our kindness/ Avoiding the brightness/ That's longing to get in / That longs to get in  (בשיר All Going Down)
ובשיר Through The Woods – הרצון שלו להגן על הממלכה הוא כמו הרצון להיות מוגן בתוך מערכת יחסים, שתיתן תחושת שליטה בעניינים וקבלת המגיע לו. הוא אינו מרגיש כך במערכת היחסים  איתה.  סובבה לו את הגב. אכזבה אותו שוב ושוב. כך הוא אינו יכול להרגיש מוגן בממלכה שלו. הוא אינו מוכן להיות חלק ממערכת לא שוויונית כזו. גם כאן רועי דהן שר מצוקה בטון מתכוון, בנחישות, דרמטי  אבל אינו גולש למלודרמה.
ב – Time To Leave עולה דהן על מסלול מוסיקלי מתיידד, radio friendly, כדי להעביר רצף מחשבות, מעין סיסמוגרף למה שמתחולל פנימה ברגע מסוים. התחושה שהגיע הזמן לעזוב, להשתחרר מפחדים, למצוא דרך אחרת, להרים ראש גם ברגעי עצב וכאב, לשנות דרך "לחוש את תחושת המשאלה"… (Feel Your Wish), אבל אז המחשבה משתנה, וכבר יש רצון לחזור עוד לפני שיצאת לדרך, ואף להבטיח הבטחות שמעכשיו אתה תהיה טוב … Just Good As I Can .
כאן רועי דהן שר את מחשבותיו בטון רך-מלנכולי קמעה, מוסיקה של נוף אירופאי חורפי, מלודיה מחלחלת ונספגת, קצב ותזמור כלי מיתר, שלוקחים את המנגינה למקומות של ראש מורם ותחושה של התחדשות ורוממות רוח.
ואולי היום הבא שלאחר הסיוט יביא ישועה והצלה – שר דהן באותו טון נוגה-מתכוון- משתוקק שעובר לאורך הדיסק
And it might be too late/ We'll wait for another/ Another day day To come 
במסלול העצב והבדידות,  עושה דהן שימוש במטפורה של נהר – Boat Outside The River במנגינה נוגה ונוגעת שמחלחלת  ומרטיטה. רועי שר I’m in a boat outside the river  "אני בתוך סירה מחוץ לנהר" ו – "אני בקושי יודע להעריך את חלומותי/ מעדיף להיות מי שאינני"
I hardly know how to appreciate my dreams / I’d rather be the one I’m not 
ואם חלומות, אי אפשר לפסוח על Fairy Tales, בעיבוד מסעיר ומורכב לפסנתר, ניסיון לתהות על מהות ההוויה שמאחורי החלום, זיכרונות שמתפוגגים, המסתורין שב"נשמות השבורות", "חלומות בחינם, אבל אנחנו על הרצפה" Free dreams to us all 
Yet we’re sleeping on the floor 
אני עולה על מסלול התהיות, המבוכות, החרדות של רועי דהן.  סינגר-סונגרייטר שממשיך להפעים אותי בחיבור האינטגרטיבי והאותנטי בין מילים, לחן ועיבוד שיחד הם סגנון אישי סולידי, ששייך אך ורק לו, מוסיקה אפרורית שמחלחלת לעומק ומציגה את הנרטיב בהיר, כנה ומשכנע.

שירים

Better Pkace, Long Line, All Going Down, Through The Woods, Time To leave, Summer, Boat Outside The River, Guardian Angel, Fairy Tales, Wooden Floor

וידיאו Gaurdian Angel

רועי דהן: "הקליפ צולם בברלין בכל אותם מקומות בהם שוטטתי כאשר גרתי בעיר, שהעניקו לי מפלט והשראה. צילום הקליפ שנתיים אחרי היה עבורי סגירת מעגל של תקופת יצירה מדהימה"

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן