פורטיס סחרוף2

רוק ישראלי שממשיך לבעוט

חזרתם הפורטיסחרוף

מאי 2015
/5

הילדים בקהל יכולים להיות בניהם או נכדיהם. חלק מהם ילכו בעקבות אבותיהם ויצעקו בקצב "פורטיס, משוגע". זה מה שעבר בודאות מאב לבן.
פורטיס לא משוגע. הוא מסובב  מחוגי השעון אחורה, כי הקאמבק סוגר קופות. הקהל סוגד.  "סולדאאוט" מופיע כמעט ליד כל הופעה שחוזרת לאחור. למוסיקה של פעם יש תעודות ביטוח. אפשר לסחור איתה בבורסה.
איש קרח חמוש במשקפיים ידהר על במה לצד איש עם רעמה לבנה וחיוך שקט. פורטיס את סחרוף  נפגשים למופע פארקים מהסוג שלקסיקון הרוק יכנה אותו "מיתולוגי", אגדי. אם רציתם לזהות רוק ישראלי – בבקשה.
מה יחדשו הפורטיסחרוף?  אין להם הרבה מה לחדש, אבל  במציאות המקומית משפט כמו "אין ספק שזוהי שקיעתה של הזריחה", יקבל הארה מחודשת. מבחינת שניהם – השמש זורחת, למרות המציאות הפוליטית.
סחרוף אינו רוקנרוליסט מרדני שמניף דגלים. הוא נראה תמיד צנוע משהו לרוקנרול. אבל כשהוא שר רוקנרול בעברית, יש מקום לצמרור. אם העוצמה של פורטיס על הבמה מוחצנת מאוד, אצל סחרוף היא מאופקת אבל מחשמלת.
ברי סחרוף כבר שנים אינו משחרר משהו חדש. הוא נשען בעיקר על חומרים ישנים ומצליחים, שממשיכים לשרת אותו במסירות. כשהוא חובר לפורטיס לצורך הופעה מחודשת של "פורטיסחרוף", נכנסים לפנתיאון של הרוק הישראלי, ומוסיפים מופעים "לאור הביקוש".
הקהל אוהב מזון מוכר. מצד שני, אין מה להתווכח: זה לא פאסט פוד. זה רוקנ'רול קלאסי בעברית.  לא רק העוצמה שיש לשניים כשהם ביחד: אלה התכנים, המוסיקה. והאנרגיה. הם יחזרו לכל הלהיטים וההמנונים: "אמריקה", "אין קץ לילדות", "נעליים", "חלום כחול". רוקנרול אינו עניין של גיל. או שיש לך או שאין לך. וכשפורטיסחרוף מנגנים ושרים "ניצוצות", מתברר שהרוק הישראלי לא מת. הוא חי וקיים ומתעורר בקיץ  לבעוט.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן