רותם כהן 2

רותם כהן או אייל גולן?

מה הם השירים המואזנים ביותר

על סקר מצעד השמעות
/5

לפי הסקר של מדיה פורסט (החברה מפרסמת רשימה של השירים המושמעים ביותר בישראל בשבוע החולף) השיר המושמע ביותר השבוע הוא "פלאברה" של רותם כהן -130 השמעות. הנקודה היא שכל ה-130 השמעות מיוחסות לרדיו "קול הים האדום" שלפי סקר TGI יש לתחנה הזו שיעור האזנה של 0.4%-0.6% במונחים ארציים. ההצבה של רותם כהן במקום הראשון היא כמובן מטעה, כיוון שהיא מתייחסת להשמעות בתחנה לוקאלית שמגיע למספר מאזינים קטן, לא להאזנות במונחים ארציים.  במצעד של גלגל"צ, תחנה ששיעורי ההאזנה לה מגיעים ל-32%, רותם כהן ו"פלאברה" אינם קיימים. 130 השמעות ברדיו "קול הים האדום" אינם אינדיקציה אמיתית לחשיפה של השיר הזה לציבור הגדול. הסקר של "מדיה פורסט" מטעה כי הוא אינו מתיייחס לשיעורי האזנה ארציים אלא להשמעות לוקאליות.
"תבואי היום" של אייל גולן נמצא ב"מדיה פורסט" רק במקום השני עם 121 השמעות המיוחסות לגלגל"צ. השיר הזה נמצא השבוע במקום הראשון בתחנה הצבאית. שיעורי ההאזנה לו גדולים לאין ערוך מאלו של "פלאברה".  מילים פשוטות: אם להגיע לתוצאות אמת של האזנה לשיר מסוים, יש ליצור תחשיב משוקלל הלוקח בחשבון ממוצע מאוזן של מרכיבים שונים המחושב לפי משקל יחסי. שקלול היה לבטח מעמיד את אייל גולן במקום הראשון  במצעד ההשמעות של השבוע. 121 ההשמעות של "תבואי היום" מנצחות את 130 ההשמעות "פלאברה" בקלי קלות.

רותם כהן – "פלאברה" ביקורת
אייל גולן – "תבואי היום" ביקורת

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. שקלול של ההשמעות על פי גודל התחנה זה בדיוק מה שרשת ג' עשו במצעדי הפזמונים השבועיים שלהם בארבע שנותיהם האחרונות. זאת אחת הסיבות שבגללן חבל שכאן גימל ביטלו את המצעדים השבועיים, כי המצעדים הפשוטים של מדיה פורסט באמת לא משקפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן