מוסיקת מערבונים קצבית פותחת את השיר. נעלה עם שולי רנד לנסיעה מהירה על הכביש הראשי. אפשר לרקוד לפי הקצב. יש מקום לשמחה? שולי רנד משדר כאב געגועים לנחשקת בשפה מליצית שמחוברת לכתבים, למקורות ולקונוטציות מקראיות רבות. למשל הפסוק – "כאייל, תערוג על אפיקי מים – כן נפשי תערוג אליך אלוהים" הנחשקת נוגעת כאן ב"מלכות" עם הקש ל"מלכות אלוהים". האם המוסיקה הקצבית קוהרנטית? אפשר לקבל אותה באוריינטציה של מוסיקה חסידית אקסטזית, שלה תפקיד חשוב בעבודת השם. מלכות נוגעת במלכות, ובמקום לקחת את סערת הנפש לקוטב של עיצבון, שולי רנד בחר בסערה מוסיקלית מרימת נפש שמחברת את העממי עם רוק. התוצאה אותנטית עד מלהיבה.
גם אם תאמצי רעיוניך עד קצה/ גם אם אפתח את סגור לבי לך אתרצה/ לא תדעי כמה/ לא תדעי איך גם אם תעמיקי עין בחדרי/ גם אם לילות שלמים תבלשי כתבי/ לא תדעי כמה/ לא תדעי איך/ היתה יונה בסתר מדרגה בוכה בעבורך/ לא תדעי כמה / לא תדעי איך
גם אם את לבי אפרש לך על שלמה/ גם אם אמשילך מבוא עד צאת חמה/ לא תדעי כמה / לא תדעי איך/ היתה יונה במסתרים בוכה בעבורך/ לא תדעי כמה / לא תדעי איך
וכשנטו כתלי בית המדרש מעל ראשי/ הייתי רץ אל השדה/ קל רגלים/ בין העשבים הייתי מתכופף ושר שירי/ איל על מים
אם תראו את מלכותי/ בשדה קוצים רוקדת/ הודיעוה ש/ לא אמרתי נואש/ הוי מלכותי מלכות פהגם אם אשסף את צווארו של כינורי/ גם אם טבולה בדם/ תבקע צווחת שירי/ לא תדעי כמה/ לא תדעי איך / הייתה יונה בסתר מדרגה בוכה בעבורך/ לא תדעי כמה / לא תדעי איך
וכשנטו כתלי בית המדרש מעל ראשי/ הייתי רץ אל השדה/ קל רגלים/ בין העשבים הייתי מתכופף ושר שירי/ איל על מים
אם תראו את מלכותי/ בין עננים רועדת/ הודיעוה ש/ לא אמרתי נואש/ כל חיי אחכה/גם אם תאמצי רעיוניך עד קצה/ גם אם אפתח את סגור לבי לך אתרצה/ לא תדעי כמה/ לא תדעי איך
https://www.youtube.com/watch?v=tCqia-2MxWs