שלומית אהרון - וכשאתה תלך

וכשאתה תלך

שלומית אהרון

מילים ולחן: עפר בשן עיבוד והפקה מוסיקלית: עפר בשן
4.5/5

נדיר לשמוע שירים שמזכירים "זמר עברי" בנוסח הקלאסיקות הישראליות של  דור המלחינים של פעם.  עפר בשן מתגלה כממשיכם של המלחינים ההם – בליריות של המלודיה, בהרמוניה, בעיבוד עתיר צליל כלי מיתרים. בשן הוא מלחין ומעבד צעיר יחסית, והחיבור שלו לנוסחים מוסיקליים אולי נשמע מיושן, אבל הוא ייחודי, אפילו מפתיע, ותואם ככפפה זמרת נפלאה כשלומית אהרון.  אהרון שרה בגוף שני (נוסח מכתב) מבוך רגשות שמציף ביחסיה עם בן הזוג. לא הכל ברור. על רקע סערת רגשות, נשאלות הרבה שאלות ("כשאתה נגמר לאן אני נמשכת/ ואיך האתמול יבנה לנו עוד יום") וגם מובעת משאלה לשיקום היחסים. אהרון שרה את השיר ממקומות שמתחת למיתרי הקול, מעצמותיה, בהתרגשות וברגישות,  נוגעת בכאב, מעניקה למילים תוכן אמוציונאלי ממדרגה ראשונה. מעניין איך מתייחסים עורכי תוכניות מוסיקה צעירים למוסיקה כזו. אני מכל מקום מאלה שאינו מוציא ישן מפני חדש, והשיר הזה הוא מסוג הישן והטוב.

וכשאתה תלך מה יהיה מה / אני יודעת איך איך לבד/ אבל בלב עצוב  / הלב שוקע הלב יודע/ וכשאתה תחזור מה יהיה מה/ איך נתקן הכל איך נתקן/ יהיה קשה אבל/ אם נוכל לבחור בכן / שוב פעם
 כשאתה נשבר אני נחתכת/ ואם צעקה בך קולי ידום/ כשאתה נגמר לאן אני נמשכת/ ואיך האתמול יבנה לנו עוד יום
נבנה לנו עוד יום
 אתה בכל פינה כל סמטה / שם אתה/ תמיד בתוך הטוב וברע/ שמעתי מישהו בא / אולי זאת רוח / הגעגוע
 כשאתה נשבר אני נחתכת/ ואם צעקה בך קולי ידום/ כשאתה נגמר לאן אני נמשכת/ ואיך האתמול יבנה לנו עוד יום
נבנה לנו עוד יום
לפעמים ימים נראים כמו נצח/ השעון הוא שקר של הזמן/ להטוטים שטופים בצבע/ הקסם בא באור שקוף לבן
כשאתה לי ים אני נסחפת/ ועיניך שרואות את מבטיי/ איך אתה כותב כשאני נמחקת/ והופך פחות כואב את האולי
כשידך אליי
כשאתה נשבר אני נחתכת/ ואם צעקה בך קולי ידום/ כשאתה נגמר לאן אני נמשכת/ ואיך האתמול יבנה לנו עוד יום
נבנה לנו עוד יום/  בואי נהיה הפעם שלא היינו אף פעם/ בוא נהיה הפעם שלא היינו אף פעם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן