שלומית אהרון שקופה

שקופה

שלומית אהרון

מילים: רנית אלוביץ לחן, עיבוד והפקה: שמוליק נויפלד
4/5

יש לי בעיה עם שירים פונקציונאליים שנכתבים בהזמנה למטרה מסוימת, כאשר המאזין הלא מיודע נשאר תוהה על הסיפור שמאחורי. השיר הזה – ללא מידע מלווה – ישאיר את המקשיב לא מבין.
לפי דף המידע המתלווה, השיר יוצא ליום הבינלאומי למאבק באלימות נשים. רנית אלוביץ, כותבת השיר, היא בעצמה אחת מאותן נפגעות הנמצאות בעצב תהומי מתמשך, זקוקות למישהו שיראה אותן ויושיט להן יד.
שלומית אהרון מצטרפת להבעת הכאב בלחן "שנסוני" נוגה ונוגע של שמוליק נויפלד, שתרגם את הסיפור הדרמטי-רגשני לבלדה מפעימה בעיבוד מייצר מתח. אהרון שרה בהתרגשות מזדהה את קורותיה של הנואשת, בטון מתכוון שמשדר הזדהות אמתית. כאמור, החיסרון הוא שהשיר הוא פונקציונאלי, מתקשה לעמוד בזכות עצמו , ללא מידע שיבהיר את הסיפור שמאחורי המילים.

האיפור שלה עדין ומתחשב/ גם חיוכה החמקמק/ רק כשאספה את שוליי שמלתה האדומה/ חלפה לה מחשבה, של  עצב /הוא מחלחל דרכה/ מבקע את ליבה, לאט ימים וכבר שנים,/ ואין סופר ואין אות קין/

אין צבע, אין דיין/ רק ארס,/הוא שקט ומזדחל.

תסתכלי,/ היא נעלמת לידך, תסתכלי/,ואת כמו ברחוב ניו יורקי מנוכר/ כמו לא שומעת לא יודעת/בחליפה שקטה/ מפנה מבט/ נועצת בה פיגיון רועם שתיקה.

והרדיו שוב בוער מעוד חיים שנלקחו/ גם אם סוגרים חלון, אפשר לשמוע/ .והיא יודעת שדרכה יכולה להיות שונה/ אם רק יתמלא בה כח./אולי תלבש את השמלה האדומה/ ומישהו יראה דרכה,  ומה קורה לה/ אך כבר ימים וכבר שנים רבים יודעים אבל שותקים,/ אולי גם הם צריכים, שמלה בצבע.

תסתכל,/ היא נעלמת לידך, תסתכל/ אתה כמו ברחוב ניו יורקי מנוכר/כמו לא שומע לא יודע

בחליפה שקטה/ מפנה מבט/ נועץ בה פגיון רועם שתיקה.

האיפור שלה עכשיו מרוח/ ומטשטש את החיוך שלא היה/ וקשה גם להבדיל בין השמלה לבין הצבע

ששוטף את גופה המת./ בשקט מדומה, מילים מטשטשות,/ בכותרות יאמרו –  "נראה שכן נחמד",/ אך בחיים מילים כמו בכישור נטוות,/ תדעו – שתיקה היא קש, ולא זהב.

אז תסתכלי,/ היא נעלמת לידך, תסתכלי,/ ואת כמו ברחוב ניו יורקי מנוכר/ כמו לא שומעת לא יודעת

בחליפה שקטה/ מפנה מבט/ נועצת בה פיגיון רועם שתיקה/ תסתכלי...

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן