סיימון וגרפונקל

תוקף את פול סיימון, חברו לצמד סיימון וגרפונקל

ארט גרפונקל

לקראת הופעתו בישראל
/5

ארט גרפונקל, שמגיע להופעה בישראל (10.6), תוקף את פול סיימון, חברו ל"סיימון וגרפונקל", אחד הצמדים הבולטים ביותר במוסיקה של סוף המאה העשרים. בראיון למגזין ה"רולינג סטון" מאשים גרפונקל את סיימון ב"תסביך נפוליאוני" – "תסביך נחיתות" אשר גורם ללוקים בו לפצות את עצמם על מגבלתם, מה שעשוי להביא להישגים מרשימים, התנהגות אנטי-חברתית קיצונית, או שניהם גם יחד. גרפונקל  מעריך כי אישיותו  זו של פול סיימון מנעה ומונעת איחוד מחדש של הצמד לסיבוב הופעות חדש.
גרפונקל היה רוצה שהצמד יחזור לפעילות, אבל בהכירו את סיימון, הא יודע שזה כמעט בלתי אפשרי. גם היום הוא אינו מבין מדוע סיימון הביא לפירוקו של הצמד ב-1971, כשהוא היה בפסגת העולם.
גרפונקל חזר לימים שהם היו תלמידי תיכון. "אני ריחמתי עליו כי הוא היה נמוך קומה. אבל אז התברר, כי סיימון פיתח מנגנון פיצוי מפלצתי, אותו תסביך נפוליאוני.
על פירוק הצמד אחרי יציאת Bridge Over Troubled Water , אמר גרפונקל: "לא אני בחרתי להתפרק. זה היה מצב מוזר לא להמשיך ליהנות מהתהילה. הרגשתי אז שאני צריך לנוח מפול סיימון. הוא עלה לי על העצבים.
גרפונקל סיפר כי פגש פעם את ג'ורג' הריסון, גיטריסט הביטלס, שהישווה את פול סיימון לפול מקרטני. "פול בשבילי הוא מה שהפול שלך הוא בשבילך", אמר והתכוון לכך, ששניהם עשו הכל כדי שהם (גרפונקל והריסון) יישארו בצד. "ג'ורג' הרגיש שהוא נדחק הצידה ע"י פול, וזה מה שקרה ביני ובין הפול שלי. אז נכון הוא שמקרטני הוא מוסיקאי גדול, אבל הוא עשה הכל  כדי לנכס לעצמו את התהילה".
הופעת האיחוד  האחרונה של סימון וגרפונקל הייתה ב-2010. בארבע השנים האחרונות סבל גרפונקל מבעיות קשות במיתרי קולו שמנעו ממנו לשיר ולהופיע. בפברואר 2014 הסתיימה צלילי השתיקה שלו. הוא הודיע, כי קולו שב אליו ב-96 אחוזים. בהמשך החלים לחלוטין. הוא עדיין אופטימי שהצמד יכול לחזור להופעות.
"צריכים שניים לטנגו. אינני רוצה להיות הכלה הנבוכה הממתינה לבן זוגה. אם הוא מדי עסוק כדי לעבוד איתי, אז גם אני מדי עסוק לעבוד איתו. אני חושב שזוהי התשובה היחידה שאני יכול לתת".
אכן, גרפונקל ממשיך לבדו, בעוד פול סיימון מעדיף בשלב זה לשיר עם סטינג את Bridge Over Troubled Water בהופעה המשותפת.

https://www.youtube.com/watch?v=P1PNO5RGtog

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן