ההופעה

שארל אזנבור

היכל נוקיה ת"א
4.5/5

שארל אזנבור כמעט מתגאה שבעוד כמה חודשים הוא יהיה בן 90. אולי כדי להגיד: קטן עלי. הכל אצלי בסדר. אז נכון, כמעט הכל נשמר אצלו, בעיקר קול שמזנק לגבהים, כשמדובר באזנבו, הקלישאה "אגדה בחייו" אינה קלישאה. גם אם נגיד שהמוסיקה שומרת עליו, זו התחמקות מניסיון להבין את האטרקציה.
לך תאמין שהאיש הזה, שהוציא את התקליט הראשון שלו לפני למעלה מ-60 שנה, עוד מופיע ככה. שווה מחקר גנטי. אחרון הענקים של השנסון הצרפתי הוא אכן כבר בתחום הסיפור הדימיוני.
"פרנק סינטרה הצרפתי", אחרון הענקים מהעידן של אדית פיאף, מי שכתב את השיר הראשון שלו ב-1941, הוא עדיין אזנבור שרצינו לשמוע, עם כל הבלדות הנוסטלגיות האלו שלועגות לזמן.
המנגינות, הקול (במיוחד הרגיסטר הגבוה), הרגש, הנשמה מנצחים את הגיל, גם את איכות הסאונד בהיכל נוקיה. מעבר לכל אלה (רגש, נשמה) אזנבור מקצוען. יש כאן חוקים בלתי כתובים, ואזנבור שומר עליהם כדי להגשים האינטראקציה הנפלאה בינו ובין הקהל. הוא אפילו לא שכח את הטקס – השלכת המטפחת אחרי "לה בוהם". מעריצים שמכירים  את התרגיל, הגיעו לבמה בזמן לנסות לתפוס אותה. אתה לא צריך "קול יפה" בשביל זה.
זה לא רק הקול שנשמר אצלו נפלא. יש משהו מעבר. קוראים לזה כריזמה. קחו את הדוגמאות של וילי נלסון, לאונרד כהן  ובוב דילן. נדמה לי, שאצל אזנבור יוצא משהו פשוט ומשוחרר לא רק של זמר אלא של אדם שמדבר אל כולם.
מבחינה זו. העל-זמניות שלו מחברת בין דורות בשנסונים הפשוטים האלה.
בטח שהיה טעם של עוד. קיבלנו La Bohème ואת She בדואט מאוד מחניף עם אחינועם ניני, שאזנבור קורא לה "נועה", אבל לא את La Mamma  ולא את Que Ce Triste Venis,  ועדיין אחרי ששומעים אותו שעה וחצי, אין ספק – מגיעים לו סטנדינג אוביישן מוצדקים מאוד. תרצו – Bravo Charles! Merci. במילה אחת במיטבו, ומי שלא היה – החמיץ הזדמנות אולי אחרונה לראות את הפלא הזה.

שירים: Le Temps, Paris Au Moi D'out, Vien M’emporter, Mourir S'Aimer, Je T'aime A.I.M.E, Sa Jeunesse, Moi Ami Mon Judas, Non Je N'ai rien, Ave Maria, Lea Plaisirs Demodes, J'ai Connu, il Faut Savoir, Desormais, Hier Encore,  She, Mes Emmerdes, Comme Ils Disent, Mon Emouvant Amor, La Boheme, Emmnez Moi

צילום: מרגלית חרסונסקי

שארל אזנבור – מסיבת עיתונאים

על מה הוא כועס?

שירים מההופעה Il Fault Savoir, Hier Encore, She With Avhinoam Nini

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן