U2 1978

האלבום הגדול של שנות השמונים: יו2 The Joshua Tree

מישהו כתב: אם לאלהים יש מערכת היי פיי, הוא בטח מקשיב לאלבום הזה.

5/5

ב – 2017, שנת ה-שלושים לאלבום הרוק האולטימטיבי, חברי U2, יצאו למסע הופעות לנגן אותו.  זו היתה שנת נצחונו של דונלד טרמפ, ומבחינת חברי הלהקה זה היה עיתוי נכון, על רקע החשש שאמריקה, שהם מכירים הולכת להשתנות לרעה, לאבד את עצמה. מבחינתם – זה היה האלבום הכי רלוונטי נכון לימים ההם.
האלבום החמישי של U2  הוא גם המצליח ביותר שלה  (האלבום הראשון שלהם שזכה בפרס הגראמי לשנת 1987 לאלבום השנה) הוא גם הקודר ביותר שלה – מצילום העטיפה בשחור-לבן, עם חברי U2 שנראים כמו מיסיונרים, ועד לחרדה הקיומית בלב
אמריקה, הארץ המובטחת – גם להמוני איריים, משמשת את בונו, סולן U2 וחבריו למסע מוסיקלי מצמרר. U2 עוסקת במיתולוגיה של ארצות הברית. מבחינה תמטית, האלבום מציב זה לצד זה סלידה מארצות הברית יחד עם משיכה עמוקה של הלהקה למקום, לשטחים הפתוחים, לחופש ולאידיאלים שלו. כעס מופנה בעיקר כלפי מה שחברי הלהקה ראו כחמדנות מצד הממשל של רונלד רייגן ומדיניות החוץ שלו במרכז אמריקה. בונו אמר, "התחלתי לראות שתי אמריקות, אמריקה המיתית ואמריקה האמיתית". אחד השמות ש-U2 שקלו עבור האלבום היה "The Two Americas" (שתי האמריקות), לאחר שהופיעו הרבה בארצות הברית, הלהקה קיבלה השראה מהגאוגרפיה של המדינה, ולכן המדבר, הגשם, האבק והמים הם מוטיבים שמופיעים הרבה באלבום. במקרים רבים, המדבר משמש כמטפורה ל"בצורת רוחנית". שיר אחד שמאוד מייצג את הנושאים האלו הוא "In God's Country". קלייטון הסביר את ההשפעה של הדימוי המדברי: "המדבר היווה השראה גדולה עבורנו כדימוי מנטלי לאלבום הזה. רוב האנשים יראו את המדבר כמקום שומם, וזה כמובן נכון. אבל במצב הרוח הנכון זו גם תמונה מאוד חיובית, מכיוון שאתה יכול לעשות משהו עם בד ריק, והמדבר הוא למעשה בד ריק."
מסע באמריקה זה שיר מצמרר כמו "במקום שלרחובות אין שם" (בונו כתב את המילים בעת ביקור באתיופיה, שבאותה תקופה הייתה שרויה ברעב.) ,  בו נפתח האלבום בפתיח שבונה אווירה "בו האדג’, גיטריסט הלהקה, מפעיל טכנולגיות אלקטרוניות (Delay) מרשימות.  זו גם בלדה מרגשת בעיבוד לגיטרת סלייד על התמכרות להירואין – Running to Stand Still.  סגנון הגוספל קיים ב"עדיין לא מצאתי את מה שאני מחפש".
עוד שירים חזקים – "האמהות של הנעדרים" וכמובן הבלדה הקלסית של בונו ושות – With or Without You כל רצועה, "עץ ג'ושוע" הוא זעקה  אחת ארוכה  אל פני התהום. המפיקים בריאן אינו ודניאל לנואה מציגים הפקה שמגבירה את הדרמה באופן משמעותי. מישהו כתב: אם לאלהים יש מערכת היי פיי, הוא בטח מקשיב לאלבום הזה. (1987)

וידיאו: With Or Without You

U2 – In God's Country

 

U2 Facebook

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן