שער

אלטון ג'ון בפארק הירקון

שמעתי אותו כאן ב-2010 באצטדיון רמת-גן. יש לי תחושה, שמשהו יותר טוב קרה עם אלטון ג'ון הפעם.

"Wonderful Crazy Night Tour"
4.5/5

כשאתה בעל תואר אבירות, 40 שנות קריירה מפוארות, מכרת 300 מיליון תקליטים והופעת בכל חור בעולם מהמדיסון סקוור גרדן ועד סין, לא נשאר לך הרבה מה לעשות. תן לקריירה וללהיטים לרוץ לפניך. תן לאצבעות לרוץ על הפסנתר. הנקודה היא שאצל אלטון ג'ון אחרי כל השנים האלו, עדיין לא הופעל טייס אוטומטי.
69 מלאו לנער, ואלטון ג'ון מתיישב לפסנתר כדי לצאת לעוד טיסת רוק מופלאה, נותן ללהיטים דרור, התחנות השונות של הקריירה שלו. חוזר לאלבום Madman Across The Water  מ-1971. אין הפתעות. אגדה בחיים אינה זקוקה לשפנים. אלטון כבר אינו זקוק למשקפי ענק מצועצעים משובצים באבנים מזויפות ומגפיים על עקב גבוה. הוא נותן למוסיקה לדבר בעד עצמה בתערובת הזו של בלדות ורוקנרול. השירה שלו מדויקת, הנגינה בפסנתר טובה מאי-פעם, טונה של ביטחון. רשימת שירים ארוכה, מיטב השירים שחצו את מחסום הזמן.
מה עם קולו? אל דאגה. אלטון בסדר, כל ביצוע מותאם לסולם שלו. הדוגמא יכולה להיות Guess That's Why They Call it the Blues, אחד האהובים עלי מהרפרטואר שלו. חמשת החברים לצדו, חלקם ותיקים כמו דיוויד ג'ונסטון בגיטרות, ניגל אולסון – בתופים  משלימים את הצליל המלוטש. מי לא המתין ל – “Goodbye Yellow Brick Road” או ל – "Candle In The Wind"? הבלדות האולטימטיביות? הן הגיעו. הסלולרים הורמו גבוה. כולם מצלמים. היוטיוב יתפוצץ.
המופע נקרא אמנם ע"ש אלבומו האחרון "Wonderful Crazy Night", אלטון נוגע בו, לא ממש מבליט אותו. הוא כמובן סומך על השירים שחוק התיישנות לא חל עליהם. אבל לא רק השירים, אלא סולואי הפסנתר שלו מצדיקים האזנה חוזרת לשירים שלו. הביצוע של "Rocket Man" עם הפתיח הארוך מגיע לשיא אמוציונאלי. האצבעות, שרצות על הקלידים. וואו.
שעתיים וחצי אחרי אתה אומר לעצמך: זה קונצרט רוק! יש פה הצגה של מוסיקאי שלא התעייף. אין טיפת זיוף. זה אמנם אינו הקול של לפני 20-30 שנה, אבל אלטון ג'ון עדיין נהנה. מלא השראה. התאווה למוסיקה עוברת לקלידים. זה אינו אלטון הראוותני והמצועצע של לפני 30 שנה, אבל הלב והנשמה עדיין מחוברים  למקומות ההם, מפעילים את הקול ואת האצבעות. שמעתי אותו כאן ב-2010 באצטדיון רמת-גן. יש לי תחושה, שמשהו יותר טוב קרה עם אלטון ג'ון הפעם.

Funeral for a Friend/Love Lies Bleeding
Bennie and the Jets
Candle in the Wind
All the Girls Love Alice
Levon
Tiny Dancer
Looking Up
A Good Heart
Philadelphia Freedom
Goodbye Yellow Brick Road
Rocket Man
I Guess That's Why They Call It the Blues
Daniel
The One
Your Song
Burn Down The Mission
Sad Songs
Blue Wonderful
Have Mercy on the Criminal
Mona Lisas and Mad Hatters
Your Song
Burn Down the Mission
Sad Songs (Say So Much)
Blue Wonderful
Don't Let the Sun Go Down on Me
The Bitch Is Back
I'm Still Standing
Your Sister Can't Twist (But She Can Rock 'n Roll)
Saturday Night's Alright for Fighting
Encore:
Crocodile Rock
Sacrifice

צילומים: מרגלית חרסונסקי

וידיאו: Goodbye Yellow Brick Road

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן