פט מת'יני ההופעה

פט מת'יני ההופעה בישראל 2011

צלילי הגיטרות ששמענו בערב הזה הם הקול שלו. אין דרך להגדיר פרט למשהו כמו – ממשיך להיות מיוחד במינו. סאונד נקי, מדויק, הרמוניות, אלתורים, אפקטים וקישוטים שלא מהעולם הזה

Pat Metheny Trio פט מת'יני האנגר 11 ת"א
5/5

סופרלטיבים? עם פט מתיני אני מרשה לעצמי להתפרע. בסוף הערב רשמתי משפט כמו – קוסם הגיטרה ניגן פה. הוא אגב הרוויח אותו (את הסופרלטיב) ביושר.
מה שהאוזניים של אלפיים איש שמעו בהאנגר – הוא סוג של מוסיקה ששומעים רק מנגן ומוסיקאי שקוראים לו פט מת'יני. האיש מנגן או-טו טו שלושים וחמש שנה לייב, והוא עדיין עסוק בקסמים, מולטי גיטריסט, שמפעיל מערך גיטרות, ועדיין מנסה להוכיח כי השמיים הם לא הגבול.
פט מת'יני התנצל על עשרים דקות איחור בפתיחת המופע. השלישיה שלו נחתה כאן ממש בוקר שבת בטיסה מברצלונה. התברר כי לא ניתן לפתוח את ההאנגר – בגלל השבת. פט מת'יני והטריו שלו נאלצו להמתין עד כארבע שעות לפני פתיחת הערב, כדי להקים את מערכת הסאונד הלא פשוטה.
הטריו שאיתו הוא גם הטריו שניגן באלבומים Pat Metheny Trio 99>00 , Trio Live . הגיעו לפה כחלק ממסלול הופעות חוצה אירופה במסע של 30 ערים. Larry Grenadier בבס. Bill Stewart בתופים בבוקר הקונצרט שמעתי את אלבומו האחרון What's Is All About. לא ציפיתי שנקבל קאבר עם השלישייה הזו, אבל ממש בסיום, התיישב האשף לנגן And I Love Her של לנון ומקרטני. לא יכולתי לבקש קינוח טוב מזה.
אז מה היה לנו? כשמדברים על המוסיקה של מת'יני – קשה לענות על השאלה הזו. התשובה יכולה להיות – מה לא היה לנו. אתם רוצים לשמוע על גיטרת סינת' ששרה בוכה וצוחקת במשך כ-17 דקות בקטע Question and Answer? רק בשביל זה כדאי היה להגיע להאנגר. אבל הגיעו עוד 12 קטעים – סיבוב על פני יצירתו. Bright Size Life (השני בערב) הוא מאלבום הבכורה שיצא ב-1976 ממש באותו שם, אז ניגן על הבס ענק הבס, ג'אקו פסטוריוס, שבלט בזכות הטכניקה הווירטואוזית שלו ובנגינתו בגיטרה בס נטולת שריגים (Fretless bass). גרנדנייר הוכיח כי מסורת ענקי הבס נמשכת. בכלל גרנדייר וסטיוארט עוזרים למת'יני לבנות מארג צלילים שמתמצת את תחנותיו כגיטריסט ומוסיקאי.
בגדול, צלילי הגיטרות ששמענו בערב הזה הם הקול שלו. אין דרך להגדיר פרט למשהו כמו – ממשיך להיות מיוחד במינו. סאונד נקי, מדויק, הרמוניות, אלתורים, אפקטים וקישוטים שלא מהעולם הזה, צליל בהיר שמשקף את הצליל מאלבומיו השונים. אבל מת'יני של הערב הזה מעולם אינו המת'יני של מחר בערב. הוא ממשיך להיות מלא מוטיבציה ותשוקה להמציא את עצמו מחדש. קחו קטע כמו James. צריך לשמוע כי מת'יני נותן לקטע הזה חים חדשים באימפרוביזציה עם הטריו. צעד אחד אחורה לרפרטואר הישן, צעד אחד קדימה לצליל הרטרוספקטיבי, הטרי והרענן שלא היה נשמע ככה בלעדי גרנדייר וסטיוארט. ומת'יני? מישהו מוכן לכתוב פיסקה שאומרת אחרת מאשר – נגינתו הולכת וגדלה עם השנים.

נגנים: פט מת'יני – גיטרות, לארי גרנדייר – בס ביל סטוארט – תופים.

רשימת שירים (Setlist) פט מת'יני טריו: Unrequited (מלדאו), Bright size Life, Change of Heart, Soul Cowboy, James, Always & Forever, Question and Answer, Find Me in Your Dreams, Farmers Trust, Sound of Water, Orchestrion, The Good Life, And I Love Her (לנון/ מקרטני) 


צילום: מרגלית חרסונסקי

פט מת'יני – בפעולה, האנגר 11 ת"א

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן