Every Body Wants To Be A Cat

Disney Jazz Volume 1 דיסני ג'אז

דיסני רקורדס, הליקון
4.5/5

הקשר בין דיסני לג'אז? קודם כל – אהבתו של וולט דיסני עצמו לג'אז. שנית: פסי הקול שהולידו שירים שהפכו סטנדרט'ס ג'אז בספר השירים האמריקני הגדול. קחו את Someday My Prince Will Come מהסרט המצויר "שלגיה ושבעת הגמדים".
שירים מסרטים היוו פלטפורמה לענקי ג'אז מלואיס ארמסטרונג (ידידו של דיסני) דרך ג'ון קולטריין, גלן מילר, ארטי שאו, מיילס דיוויס ועד דייב ברובק שנמצא באוסף החדש בשיר הנ"ל (Some Day My Prince)
המפיק הוא Jason Olaine ערך רשימת שירים מתוך כ-600 סרטים שהופקו תחת הגג של דיסני. המטרה שלו הייתה להעניק לאוסף של 13 שירים מגוון סגנונות ג'אז של עבר והווה.
כך מוצאים כאן את ההרכב Bad Plus בשיר Gaston מתוך "החיה והרעה" ומצד אחר את כנרית הג'אז רגינה קרטר ב"מצא את עצמך" מתוך "מכוניות", הסקסופוניסט ג'ושוע רדמן מנגן "יש לך בי חבר" מתוך "סיפור צעצוע", דיאנה ריבס שרה He's A Tramp מתוך Lady And The Tramp. רוי הרגרוב פותח בקטע הנושא את שמו של האלבום ("כל אחד רוצה להיות חתול") אספרנסה ספלדינג Esperanza Spalding מפתיעה בגרסה מופלאה ל"צ'ים צ'ים צ'רי" מתוך מרי פופינס.. Alfredo Rodriques עיבד עיבוד יצירתי את Bare Necessities מתוך "ספר הג'ונגל".
ושני גיטריסטים מסקרנים- הגיטריסט הישראלי גלעד הקסלמן בקטע מ"החיה והרעה" – Belle מנוגן מסוגנן, הגיטריסט והפסנתרן קורט רוזנווינקל מנגן Feed The Birds מתוך "מרי פופינס". זמרת הג'אז הקנדית ניקי ינופסקי בגרסה מצוינת ל – It's A Small World. זה אלבום להאזנות חוזרות, כי כמעט בכל האזנה תגלה בו משהו שלא שמעת בהאזנה הקודמת.

בתמונות: אספרנזה ספלדינג, בד פלוס. תמונת עמוד הבית: דייב ברובק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן