חנויות רשת HMV בבריטניה נלחמות על חייהן

משבר המוסיקה

0/5

אין אוהב מוסיקה שפוסח על חנות HMV באוקספורד סטריט בלונדון. חמש קומות של כייף אמיתי. כמעט כל הדיסקים שלא תוכל להשיג בארץ. מבחר עצום בכל הז'אנרים, DVD, משחקי מחשב, מוצרי פנאי ובידור למכביר, ובקיצור – התרגשות.

בימים אלה, אחרי שרשתות מוסיקה ופנאי אחרות נסגרו, מבשרת כותרת: HMV נאבקת על חייה בגלל ירידה במכירות. דו"ח של הרשת מצביע על הפסדים של 40 מילין ליש"ט בחצי שנה. הסיבות: מכירות דיסקים בסופרמרקטים, רכישות מוזלות באינטרנט וכמובן הורדות בלתי חוקיות. החברה בת ה-89, המוכרת בלוגו של כלב מאזין למוסיקה מפטיפון ענתיקה, אכן נלחמת כדי לא להיכנס סגורה לספרי ההסטוריה.

ל- HMV 400 חנויות בבריטניה, חלקן נסגרו ועובדיהן פוטרו.  העתיד מגביר את החששות, שהרשת תיכנס תיעלם בקרוב. סיימון פוקס, המנהל  בפועל של קבוצת HMV עדיין מאמין ומקווה, שיש מקום לחברה שמכירות בידור ופנאי נמצאות בד.נ.איי שלה.

 HMV מתמודדת עכשיו עם אותן בעיות שגרמו למתחרותיה כ – Woolworths  ו –  Zavvi להתמוטט במהלך המיתון בבריטניה. הירידות במכירות דיסקים (CD DVD) נעות בין 8% ל-10% בהשוואה לששת החודשים המקבלים בשנה שעברה. המצב חמור אף יותר במכירות משחקי מחשב, ירידות של כ-12%. לדברי אנשי הרשת, בסופרמרקטים מוכרים את המוצרים האלה במחירי הפסד (Lost Leader) כדי לקדם תנועה בחנויות. סך כל הירידות בחנויות הרשת לעומת השנה שעברה מגיע לכ-16%. כשמדובר במשקיעי בורסה – המצב קשה עוד יותר. החברה הפסידה כשני שלישים מערכה השנה.

ברשת עושים פעולות למזער נזקים בעיקר בתחום השכירות של החנויות ומכירות נדל"ן. הרשת גם יוזמת הרבה הופעות של כוכבים בחנות. (ליידי  גאגא ביקרה בחנות בקטע מיוחצן)

גם דצמבר וחג המולד שנחשבים תקופת שיא במכירות – כשליש מרווחי הרשת נעשים בתקופה הזו –  לא האירו פנים השנה בגלל החורף הקשה שהקדים להגיע לבריטניה שהשאיר את ציבור הקונים בבית.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן