IMG_8717

ו – The Four Seasons

פרנקי ואלי

היכל התרבות ת"א
/5

לא האמנתי שהקול הזה יוצא מהגרון שלו. מדי פעם אנחנו מרימים גבה, נדהמים לשמוע שזמרים בני שמונים פלוס לא רק חורשים עולם אלא שומרים על קול נעוריהם. אם זה לא היה פלייבק, וניתן לו את הקרדיט שלא – אז פרנקי ואלי הוא תופעת טבע. קולו בגיל הזה הוא ללא ספק משהו שאפשר להגדיר אחד מפלאי העולם. שולט בו בקלות מדהימה. זה כמו שקולו משנות החמישים-שישים עבר הקפאה לשימור.  כל הטווח הגבוה שלו עובד, כולל הפלצט. הלהקה המלווה אמנם נקראת “The Four Seasons”, אבל אף אחד מההרכב המקורי אינו מופיע בשורותיה. הזמרים שהוא בחר טובים, וכמעט כל אחד מגיע לטווח הקולי שלו. הארבעה מייצרים הרמוניות שמזכירות את הבי-ג'יז וקולות שאפיינו את להקות הדו-וופ של השישים.  ואלי הלך על הלהיטים הגדולים שלו ושל להקתו.
פרנקי ואלי, מקצוען אמיתי,  מצדיע לאחד המשפיעים הגדולים שלו מימי  ילדותו – פרנק סינטרה בשיר של קול פורטר I’ve Got You Under My Skin, ב – Girls Don't Cry, המופע מגיע לשיאו ב- Silence is Golden, בשיר הנושא לסרט "גריז", ב –  Sherry ובמחרוזת להיטי שישים לקראת סיום המקימה הקהל על הרגליים, ומתברר כי זה אינו רק קול (הנעורים) אלא רוח נעורים שעוד נושבת במפרשיו. ואלי לוחץ ידיים לקהל ליד הבמה, ורק חסר שאיזו קשישה תקפוץ על הבמה ותצמיד לו נשיקה. ושוב – נצחון גדול לנוסטלגיה.
.
**** פרנקי ואלי  נולד בניוארק, ניו ג'רזי במאי 1934, שמו היה – Francis Castelluccio, בן למהגרים מאיטליה. המשיכה לשירה – מגיל צעיר מאוד בהשראה מאוד עמוקה של פרנק סינטרה, אותו הוא שמע בגיל 7.
המנטור הראשון שלו שנקרא  ג'ין ואלי.  הוא שנתן לו את ההזדמנות הראשונה להגיע לאודישנים. כתוצאה אימץ את השם ואלי – כשם משפחתו.  חוזה הקלטות ראשון – ב- 1953 עם חברת "קורונה", שהוציאה את הסינגל הראשון שלו "עיני אימי", חידוש לשיר של ג'ורג'י ג'סל.  כבר בסינגל הזה הוא נקרא  Frankie Valley. ההמשך – הסטוריה ארוכת שנים של סולו והרכבים שונים, שבמהלכה, ב-1990,  הוכנס להיכל התהילה של הרוק בארה"ב כחבר להקת "ארבע העונות",הופיע כשחקן (גנגסטר) בסדרת הטלוויזיה "הסופרנוס" והעלה ב-2005 בברודוויי את Jersey Boys –  מחזמר ביוגרפי בימתית המתבסס על להיטי "ארבע העונות". שלא כמו "מאמא מיה" המחזמר של להקת "אבבא", שעשה שימוש בלהיטי הלהקה לבניית סיפור, "ג'רזי בויז" היה מופע בימתי שפרש את הביוגרפיה של "ארבע העונות". המחזמר  חשף מחדש ובגדול את הלהקה, ועורר עניין מחודש בואלי.
העניין המחודש בפרנקי ואלי הביא לו חוזה הקלטות חדש עם "יוניברסל מוטאון", וב -2007 הוא הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו מזה 27 שנים – , Romancing the '60s. אוסף קאברים ללהיטי שנות השישים שמעולם בעבר לא הקליט. ב – 2016 הוציא ואלי את Tis the  Seasons,  אלבום חג מולד עם הופעת אורח של הגיטריסט ג'ף בק.

Who Loves You – The Four Seasons Cover
Dawn
Working My Way Back to You – The Four Seasons Cover
Save It for Me – The Four Seasons Cover
Beggin
My Eyes Adored You
Tell It to the Rain – the Four Seasons Cover
Opus 17
Grease
I've Got You Under My Skin – Cole Porter Cover
Harmony, Perfect Harmony – The Four Seasons Cover
Swearin To God
Spanish Harlem – Ben E King Cover
My Girl – The Temptations cover
Groovin' – The Young Rascals Cover
Silence Is Golden The Four Seasons cover
Stay – Maurice Williams & Zodiacs Cover
December, 1963 (Oh, What a Night) – – the Four Seasons Cover
Can't Take My Eyes Off You
Sherry – The Four Seasons Cover
Walk Like a Man – The Four Seasons cover
Big Girls Don't Cry – The Four Seasons cover
Bye, Bye, Baby (Baby Goodbye) – The Four Seasons cover
Encore:
Rag Doll – the Four Seasons Cover
Let's Hang On! – the Four Seasons cover

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן