ריטה צילום מרגלית חרסונסקי

אלבום של תשע שנים

ריטה

השקת "ניסים שקופים"
/5

תשע שנים עובדת ריטה על אלבום חדש. עכשיו זה גמור. בלתי הפיך. יש אלבום – "ניסים שקופים". ריטה הזמינה ידידים ואנשי תקשורת למוזיאון ת"א להסביר ולהדגים. הלכה על שקיפות כמעט מלאה. סיפרה מה עבר עליה. היו גם דמעות.
היתה התרגשות בקולה. חשתי שהיא עדיין מחפשת לנסח נכון את שעברה. ניסתה לאסוף מילים למשפטים שלמים. גם הידיים דיברו. האם האלבום הזה הוא סיפור חייה בתשע השנים האחרונות? בעת כתיבת שורות אלה, האלבום טרם הגיע לידי. שמעתי שלושה שירים ועדות בגוף ראשון של זמרת שכמו פתחה דף חדש אחרי 14 אלבומים: "בתשע השנים מצאתי עצמי  אוספת מילה ועוד מילה, שורה ועוד שורה, מקליטה, מתחרטת, גונזת, מקליטה מחדש. לפעמים אפילו התביישתי, שאני לא יכולה להביא תוצאות מידיות".
סיבות לקשיים? בימים שרמי קלינשטיין סיפק לה לחנים, היא לא שאלה הרבה שאלות. זה זרם טבעי, ונולדו להיטים. הרבה להיטים. חלק גדול מהשירים נועדו לה, לקול, לאישיות הבימתית שלה. זו הייתה הצלחת ענק. בהמשך, אחרי משבר, דווקא כשעמדה ברשות עצמה בוגרת יותר, מקצועית יותר, משהו התערער. לפתע הבינה, כי אינה יכולה להקליט "עוד אוסף של שירים יפים", שהיא חייבת להתקרב אל עצמה. כיוון שאינה סינגר-סונגרייטר במהות – פנתה למבחר יוצרים, שישלימו אותה, שיאפשרו לה להיות "יותר מדויקת ואותנטית" בסיפור החוויות, המשברים.
אחרי שלושים שנה במקצוע, מצאה עצמה במצב של התלבטויות אומנותיות קשות, שלא חוותה כמותן לפני שניים ושלושה עשורים. האלבום שנולד הוא ה"ניסים השקופים" שלה, בעיקר טקסטים שעוסקים בהתגברות על קשיים, בליבון דברים עם עצמה. התמהיל מכיל מילים שלה לצד שירים של צרויה להב, רחל שפירא, נעם חורב ותומר ממיה. מצד הלחנים מצאה מוסיקאי שהיווה עוד נס בדרך לאלבום. שמו לורן פלד – "שהצליח להלחין שני שירים שלי, למרות שאני כותבת שירים שאינם נוחים להלחנה – בלי חריזה, בל מקצב".
היא קראה שיר, שנכתב בעקבות משבר אהבה של איש צעיר וגם מכתב אישי שכתבה לבתה משי לפני שיצאה לטיול בעולם. ההתרגשות בשיאה. רשות השירה והמוסיקה לה ולנגנים. עכשיו נמתין לאלבום. הוא, מן הסתם, יבהיר יותר למה ריטה נזקקה לתשע שנים כדי להשלים אותו.

נגנים: אלדד ציטרין – פסנתר וגיטרה אקוסטית, מיקי ורשאי – קונטרבס, הילה אפשטיין – צ׳לו, גליה חי – ויולה, אבנר קלמר – כינור שני, חן שנהר – כינור ראשון

צילום: מרגלית חרסונסקי

ניסים שקופים – ביקורת אלבום

ניסים שקופים – שירים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן