מארינה מקסימיליאן - Piano Mode צילום מרגלית חרסונסקי

Piano Mode

מארינה מקסימיליאן

מוזיאון ת"א
4.5/5

איך אתם רוצים את מארינה? סולו פסנתר כנף אקוסטי?. פסנתר + אלקטרוניקה? מקלדות אלקטרוניות נטו? לופר ותופים אלקטרוניים? ג'אז סינגר? באלאד סינגר? EDM סינגר? התשובה פשוטה ומורכבת – כי תקבלו הכל. לא פשוט להיות זמרת וגם פסנתרנית וגם תזמורת אלקטרונית. הולכת על הבסט אופ נכון לעכשיו מבחינתה. אחרי ההדרן I Put A Spell On You, הייתי מוכן להישאר לעוד כמה קאברים שלה – נטו פסנתר. זה היה ביצוע חזק, וירטואוזי. רוקי-ג'אזי-קלאסי. מה להגיד על מארינה שלא נאמר? הנקודה היא שעל מארינה יש תמיד עוד משהו להגיד, בעיקר כשהיא מנסה בכול פעם להמציא עצמה מחדש. זה מה שקורה בערב הזה: כול הצבעים מתמזגים מתוך הגעה לבגרות ובשלות. האנגלית, העברית, הרוסית. היא תמיד נמצאת בגלגול חדש. ממציאה משהו. ורסטילית.
מארינה מקסימיליאן בגלגול הקודם שלה כבר אינה גרה בהופעה שראינו במוזיאון ת"א. זה נכון מבחינתה, נכון לעכשיו, במגורים המוסיקליים החדשים שלה. התמירה והיפה חוברת לפסנתר בכל סגנון, משתמשת בו כפרטנר נפלא, אבל אינה מוותרת על תוספת נכבדה מאוד של צעצועים אלקטרוניים. היא פרפורמרית  וזמרת של מנעד מתפתל, של ניואנסים מפתיעים בקול, טונים נמוכים יפהפיים.
להגיד עלייה אקלקטית – זה מעט מדי. להגיד עליה – "זמרת גדולה" – נדוש מדי. נועזת – נכון מאוד, אבל לא רק. אין לי מילים לדייק. סגירת המעגל עם העולם הקלאסי שממנו הגיעה ועולם הפופ מאז כוכב נולד מקבלת בערב הזה עוצמות חדשות. זהו מפגש בין שפות, סאונדים, מקצבים, ובעיקר מימוש כל הגוונים שהצטברו בה.
הערב מרכז את מכלול כישוריה: חוש הומור מוסיקלי, הפלרטוט עם המוסיקה והכלים, היכולת לשחק אותה מעין פאם פאטאל, להפוך את הקול לקול מסונתז, להפעיל מנעד מרשים, בלי שזה יישמע מפגן קולי ראוותני לשמו, לשיר בלדת אהבה בכאב מצמרר. לא פשוט לממש את אלה במופע סולו. מארינה מקסימיליאן רוצה, כמו תמיד, להגיע למופע שנותן חופש לפרץ מאווייה.
ערב שהוא תוצר של רעב מחודש ומוטיבציה לצאת למסע מוסיקלי שלוקח אותה למקומות, שהקהל עוד לא ביקר בהם.

צילום: מרגלית חרסונסקי

שירים

At Last
I Trust This Man
1990
Eye In The Sky
לפעמים
Maurine
Hurricane
Easy Life
Tango
My Boy
נדל"ן
דניאל
עמוק בטל
כמה התרככתי
Step into My World
Two Pigs
————–
I Put A Spell On You

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן