החיות בית השמש העולה

החיות בית השמש העולה

בארה"ב זה היה הלהיט הבריטי הראשון שלא נכתב ע"י לנון ומקרטני, גרסת המקור - זמר הבלוז ג'וש וייט

ספטמבר 1964
5/5

אריק ברדון סולן "החיות" היה בן 10 כששמע לראשונה את "בית השמש העולה", שיר פולק ישן שהוקלט לראשונה ע"י הזמר ג'וש ווייט. המילים לא ממש דיברו אליו. הלחן – לא הרפה ממנו. אנחנו מדברים על נער צפון אנגליה, בפרבר מתועש של ניוקאסל, שמגלה עניין במוסיקה אמריקנית שחורה.
הוא ניזון מתקליטים שייבא איתו מלח שגר מתחת לדירת הוריו, בעיקר פרנק סינטרה ופרי קומו. אלא שברדון ביקש מהשכן שיביא לו תקליטים של צ'אק ברי ובו דידלי מאבות הרוקנ'רול. מאוחר יותר חובר ברדון לאלן פרייס, גם הוא יליד ניוקאסל. כשפרייס היה בן 11, הוא חלה במחלה שריתקה אותו לביתו, זו התקופה שלמד לנגן בפסנתר של סבתו. התעניין תחילה בג'אז ואחר-כך בסגנום הפופ הבריטי שנקרא "סקיפל" (Skiffle) מוסיקה שהובילה אותו לרוקנ'רול ולהקמת הרכב  Alan Price Combo שכלל את הגיטריסט הילטון ולנטיין, הבסיסט בריאן "צ'אס" צ'נדלר והמתופף ג'ון סטיל – הרכב שהיה אטרקציה במועדוני ניוקאסל. ברדון הצטרף להרכב ב-1962 אחרי שעזב את הלהקה שנקראה Pagans.
להרכב החדש עם ברדון קראו "החיות" אריק ברדון (נולד מאי 1941) אלן פרייס הקלידן (יליד אפריל 1942), נגן הבס – צ'אס צ'נדלר (יליד ספטמבר 1938), בגיטרה – הילטון ולנטיין (נולד במאי 1943) ועל התופים – ג'ון סטיל (יליד פברואר 1941) "החיות" הופיעו תחילה במועדון שנקרא "דאונביט קלאב" ליד ניוקאסל. החיות ניגנו רפרטואר מגוון מבלוזים בסיסיים לרוקנ'רולים אהובים כמו השיר שנקרא Shake Rattle & Roll. בסוף 1963 הם הדפיסו 500 עותקים ממבחר שירים שניגנו במועדונים.
מיקי מוסט, מפיק לונדוני פרי לנסר, שמע את אחד השירים. ההתרגשות שאחזה בו הביאה אותו לאחת ההופעות של הלהקה. האמונה של מוסט בחבורה היא שהביאה אותה בסופו של דבר ללונדון ולחתימה על חוזה עם "קולומביה" ולהופעות במועדון א-גו-גו. . הסינגל הראשון נקרא Baby Let Me Take You Home שבוב דילן עיבד מחדש לאלבום הבכורה שלו תחת השם "בייבי אל תקרעי את בגדי". השיר הבא "בית השמש העולה" שהוקלט בסאשנים הראשונים ע"י מוסט היה שיר עם מסורתי של זמר הפולק ג'וש ווייט ושוב – גם הוא הוקלט ע"י דילן לאלבום הבכורה שלו. בחברת התקליטים הטילו ספק בבחירה. לא האמינו שהשיר יצליח. השיר הוקלט בסופו של דבר בגרסתו הסופית באולפני Kingsway בשני טייקים. בשבוע הראשון לצאתו הוא הגיע למקום ה-31 במצעד. שבוע שני – למקום השישי. ואז זינוק למקום הראשון. בארה"ב זה היה הלהיט הבריטי הראשון שלא נכתב ע"י לנון ומקרטני שהגיע אף הוא למקום הראשון במצעד הסינגלים. ה-Animals המקוריים עשו 2 איחודים מחדש ב-1968, 1973 וב-1983.

Animals Facebook

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

5 תגובות

  1. חולה על השיר הזה. אחד השירים היפים משנות השבעים ..שומע אות עד היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן