אהוד בנאי ברי סחרוף פתחי לי את דלתך

אהוד בנאי וברי סחרוף חוזרים ללדינו באלבום משותף

/5

אהוד בנאי וברי סחרוף חברו לאלבום משותף שכולו שירת הלדינו – "היא הופיעה כמו הרוח". באלבום  בנאי וסחרוף משלבים כלים, מגישים ומנגישים את שירי הלאדינו, אותם עטפו בעיבודים חדשים – ובעברית, מתאימים  את שירי הלאדינו לשפתנו ולזמננו.
לשירי הלאדינו אין זכויות יוצרים, לא ידוע מי כתב ומי הלחין, הם עפים ברוח, קלים כנוצה, עוברים מאבא לבן, מסבתא לנכדה, חומקים כמו צל לא צל בליל פלא, מדי פעם הם נעלמים, משאירים אחריהם שובל של געגוע מסתורי לא פתור, ושוב חוזרים ומתחדשים. יש בהם את הקסם המסתורי של שירי עם: פשוטים, מעגליים, נצחיים.
אהוד בנאי נחשף לשירת הלאדינו דרך אביו שהיה חברו ושכנו של יצחק לוי, עבורו היו אלה צלילים וטעמים מהבית ומהשכונה. ברי סחרוף שנולד באיזמיר להורים דוברי לאדינו ספג את השירים מהבית, מבטן ומלידה.
באלבום החדש מעניקים השניים לשירת הלאדינו גלגול חיים חדש בפרשנותם, תוצר של מבט כפול – מבט לאחור לגילוי מחודש של העבר, לצד מבט קדימה – אל ההמשכיות העממית של מורשת התרבות העברית.
סנונית ראושונה: "פתחי לי את דלתך" מושפע מהמקור של רומנסת הלאדינו העוסקת בחיזור ואהבה, ולוקח אותה למקום של ערגה וכיסופים בהשפעת ציטוטים משיר השירים. השיר מוכר לאוהבי הלאדינו בביצוע הפרברים, יהורם גאון ויצחק לוי בשמו המקורי: Avre Tu Puerta Cerrada .

צילום: רויטל טופיול

"פתחי לי דלתך" – ביקורת סינגל 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן