ג'ייק באג לישראל

ג'ייק באג אקוסטי בשוני

/5

בשנה שעברה הוא התארח ב״נשף רוק״ של אביב גפן. עכשיו הוא חוזר להופעה אקוסטית בזאפה אמפי שוני בבנימינה (9.5.18). ג'ייק באג Jake Bugg, בן 24 (יליד 1994) הוא מאותם יוצרים זמרים ששפר מזלם, שלא נזקקו לתחרו ריאליטי מוסיקה כדי להוכיח, שהם בעלי פוטנציאל הצלחה. הוא היה בן 17 בלבד, כשההצלחה דפקה על דלת ביתו. אלבום הבכורה של ג׳ייק באג שנקרא פשוט Jake Bugg יצא ב 2012 והגיע למקום הראשון במצעד המכירות הבריטי. מאז הוציא עוד שלושה אלבומים – "שאנגרי לה", "On My One". אלבומו האחרון, Hearts that Stain שיצא ב-2017 הופק על ידי דן אורבך מהבלאק קיזו הוקלט בנאשוויל עם כמה מהמוזיקאים הבולטים במוזיקה האמריקאית כמו הממפיס בויז, ג׳ין כריסמן ובובי וודס שניגנו בעבר עם ווילסון פיקט, ארית׳ה פרנקלין ודיון וורוויק.
יליד נוטינגהם להורים מוזיקליים, באג התחיל לנגן בגיל 12. באג סיפר כי הרגע המוזיקלי המכונן שלו היה כששמע את Vincent של דון מקלין שנותר עד היום אחת מהשפעותיו המרכזיות לצד אואזיס, דונובן, ג׳וני קאש, ג׳ימי הנדריקס ועוד. בגיל 16 נשר מבית הספר והתחיל להקליט ולהופיע עם השירים שלו. ב 2011 הופיע בבמת ה BBC Introducing  בפסטיבל גלסטנברי אחרי ששלח חומרים לאתר שלהם, בעקבות ההופעה הוא הוחתם מיידית ב Mercury Records. השמעות ראשונות בתחנות ה bbc ו Country Song לפני שאלבום הבכורה יוצא וזוכה לשבחים ולמכירות חסרות תקדים.  ב 2013 יצא הסינגל המצליח Broken, האלבום גרף מחמאות ובאג חזר להופיע בגלסטנברי, הפעם על במת הפירמידה וכך היה האמן הראשון שעבר מבמת ה bbc לבמה המרכזית בשנה אחת. הופעתו בישראל מתקיימת במסגרת סיבוב הופעות עולמי שמלווה את יציאת האלבום החדש.

פרשנות: האנגלים התאהבו לפני כמה שנים בנער בן 17 שנשמע כאילו קולו התחלף לא מזמן. הוא הגיע היישר מהתיכון, משפחה ממעמד הפועלים בקליפטון נוטינגהם. אבל נראה היה שזה אינו  הטינאייגר הבריטי הטיפוסי. ג'ייק באג נשמע כאילו הגיח ממנהרת הזמן (סיקסטיז) ל-2012. סינגר-סונגרייטר מלא ביטחון, שנואל גלאגר והסטון רוזס  לקחו אותו לחמם אותם. פעם כוכבים היו נולדים ככה – כשאפילו אין להם זמן להיכשל. באג כזה לא עשה כמעט באגים. הכישרון שלו אפילו הפחיד. 
השפעות?
 cאג ספג מהפולק והבלוז והקאונטרי המסורתיים, אבל הוא לגמרי מקורי. גילוי לב כן, נאיביות הם סממנים בולטים במוסיקה שלו. באג הגיע עד כמעט שירים עירומים כביום היוולדם. קול וגיטרה אקוסטית.  ב שיר כ- Two Fingers, שיצא כסינגל, באג שר בגעגועים על שיטוט ברחובות קליפטון, כשהוא וחבריו עישנו גראס, מתחבאים משוטרים. כבר אז היה ברור כי "הקטן הזה" הולך לצמוח ככל הנראה לענק. באלבומו האחרון  Hearts That Strain באג שר ב – Now Soon The Dawn על הרגעים האלה בהם,חדר השינה מרגיש כמו היקום, ורק שניהם קיימים.  בקליפ לשיר הוא אינו משאיר מקום לתהיות: זוהי חברתו רוקסי הורנר  שמככבת בסרטון. מה שמיוחד בשיר של באג הם המנגינה וההרמוניה שבגבן נושבת רוח נעורים אותנטית. ככל  שמעמיקים לתוך המילים,  מגלים כי אושר מעורב לעתים קרובות מגוון רחב של סימני שאלה ואתגרים. באג מתמודד עם המורכבות שביחסים גם כאשר צלילים נשמעים לכאורה פופ קל, אבל יש בהם יותר מזה ודי במשפט: How soon the dawn Of love has come. ג'ייק באג חוזר לבסיסים פשוטים בפופ, ועם זאת נשאר מקורי ואותנטי.

Jake Bugg – Broken

Jake Bugg – How Soon The Dawn

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן