אביצ'י

"אני עדיין בהלם על מותו", אומר במאי הסרט הדוקומנטרי החדש על אביצ'י

/5

"אני עדיין בהלם על מותו", אומר האיש שהיה הכי מקורב לדי.ג'יי אביצ'י בשנה שלפני מותו. "אין לי עדיין הסבר מדויק  – מדוע הוא מת לפני חצי שנה. יש לי תחושה של חוסר מציאות", אומר הבמאי לבאן ציקורישווילי, שבילה ארבע שנים בצילומים של אביצ'י לסרט דוקומנטרי שהכין עליו.
עם זאת הסרט מציע מספר לא קטן של מפתחות לסיבת מותו. "אביצ'י (Avicii) סיפורים אמיתיים", אשר ייועלה בבכורה בנטפליקס בארה"ב, בריטניה ואוסטרליה ב -28 בדצמבר, מציג דיוקן של אמן מתפרק המצלמה מראה שוב ושוב את אביצ'י מספר כמה הוא מותש, חרד וחולה. "מעולם לא היה קץ למופעים", אומר הדי.ג'יי בתחילת הסרט. "החיים שלי כולם הם לחץ אחד גדול."
"הוא צל של מה שהיה פעם", אומר עליו חבר בסרט, ואילו חבר אחר אמר עליו: "פצצת זמן מתקתקת". בסוף הסרט התיעודי, אומר אביצ'י באומץ: "זה יהרוג אותי".
אביצ'י ניסה לעשות משהו על רקע התחושה, שהלחץ בעבודה גובר עליו. בסוף 2016, הוא פיטר את המנהל שלו ופרש מהופעות. תחילה נראה היה כי מדובר בסוף טוב. אביצ'י נראה בסרט בסוף 2017 על על חוף במדגסקר, כשהוא מתכנן עתיד פחות מלחיץ על ידי התמקדות בהפקת מוזיקה באולפן בלבד. במאי הסרט מודה, כי אביצ'י הטעה אותו בגדול.  שישה חודשים לאחר מכן, אביצ'י מת. המשפחה שלו טענה שהוא "לא יכול להמשיך עוד". הוא היה בן 28.
על פי ציקורישווילי ", הסרט מעולם לא היה אמור לצאת בתפוצה גדולה. מה שקרה היה שאנשים חיפשו לצפות בסרט בארצות הברית ובבריטניה ולא הצליחו למצוא אותו. נפוצה שמועה כאילו הסרט נגנז.
ציקורישווילי ואביצ'י קשרו קשרים עמוקים במהלך הפקת הסרט. הבמאי פגש לראשונה אביצ'י, בשמו המקורי – טים ברגלינג, לפני שש שנים בארוחת ערב בשטוקהולם. אביצ'י ניסה לעניין אותו בסרט דוקומנטרי על פרויקט צדקה שבו התחיל, שתרם 1 מיליון דולר לתוכניות להצלת הרעבים באפריקה. מהלך העניינים בהמשך שינה תוכניות. אחרי שהדי-ג'יי הפך כבר בגיל עשרים ומשהו כוכב, שהניב עשרות מיליוני דולרים בפסטיבלים ברחבי העולם. דמות מפתח בעלייתו היה המנהל שלו באותה עת, אש פורנורי, שבסרט נשמע כמי שהיה מאוד מסור לאביצ'י אבל אבל גם מונע ע"י ההצלחה עד כדי אובססיה.
אביצ'י היה חדשן בסצינת ה – EDM, יותר מכל אמן אחר באותה תקופה, עם להיטים כמו Levels והאלקטרו-קאנטרי פורץ דרך,"Wake Me Up". בעיות החלו לצוץ כבר ב –
2012. במשך 11 ימים באותה שנה, אביצ'י  אושפז בניו יורק עם דלקת חריפה בלבלב כתוצאה משתיית אלכוהול. הסרט מראה אותו בשנת 2014 באוסטרליה אחרי שעבר ניתוח להסרת התוספתן וכיס המרה שלו, כתוצאה מסיבוך נוסף. בסרט, אביצ'י מדבר על החזרה לשתיה – "אם אני לא שותה, אני נהיה יותר ויותר עצבני לפני הופעות", הוא אומר. "אלכוהול פשוט מפסיק את זה". הרופאים שלו החריפו הבעיה על ידי ע"י כך שרשמו לו עשרות מרשמים לתרופות ממכרות. בסרט, אביצ'י מגיב במשיכת כתפיים: "אני מניח שהם יודעים מה הם עושים".
הפסיביות שלו השפיעה על ההתייחסות שלו לצד העסקי של עבודתו. הסרט מראה כי אביצ'י נתן חופש למנהל שלו לנהל אותו. "לא הקדשתי זמן לחשוב על מה שבאמת רציתי לעשות", הוא אומר. "פשוט הלכתי עם הזרם. רצתי אחרי אושר אידיאלי שלא היה שלי".
בסרט, אפילו המנהל שלו מודה כי "טים הולך למות, עם כל הראיונות, הופעות, תוכניות רדיו". מעבר לאפיסת כוחותיו, נראה שאביצ'י סבל מסוג של חרדה חברתית, שהחריפה מאוד על רקע ההצלחה והתהילה. "אני לא חושב שהוא ידע מה המחיר שיש לשלם על ההצלחה",  אומר הבמאי. "הוא מעולם לא חש בנוח כמי שעומד במרכז תשומת הלב. הוא הרגיש שכוכבות היא משהו שבני אדם המציאו. שזה לא אמיתי."
הבמאי מוסיף: "הסרט התיעודי נותן הסבר איך הוא הרגיש. אני שמח שהצלחנו לצלם אותו כל כך הרבה שנים וזכינו לשיתוף פעולה מלא ממנו".
הסרט על אביצ'י יוקרן בנטפליקס ב -28 בדצמבר.

על מותו של אביצ'י

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן