בוב דילן זכה בפרס נובל לספרות

בוב דילן הוא זוכה פרס נובל לספרות לשנת 2016

/5

בוב דילן הוא מי שיקבל את פרס נובל לספרות לשנת 2016. כוכב הפולק-רוק האגדי בן ה75 מקבל את הפרס על "יצירת שירה חדשה במסורת השירה האמריקנית" .
זכייתו של דילן בפרס היא במידה מסוימת הפתעה: הוא היוצר-זמר הראשון בהיסטוריה שזוכה בפרס. בוב דילן, בשמו המקורי רוברט אלן צימרמן, נולד ב-1941, והחל את דרכו האומנותית ב-1959 בהופעות בבתי הקפה של מינסוטה. רוב שיריו המובחרים נכתבו במהלך שנות השישים, וביטאו את יחסו למתרחש בארה"ב. שירים כמו Blowin' in the Wind ו – The Times They are A-Changin' היו המנונים נגד מלחמת וייטנאם ושימשו את התנועות לשוויון זכויות האזרח.  דילן שינה דרך כאשר עבר מכתיבת בסגנון פולק למוסיקת רוק חשמלית.
בין אלבומיו המובחרים בולטים Highway 61 Revisited שיצא ב-1965, Blonde on Blonde ב -1966 ו – Blood on the Tracks ב-1975. מאז 1980, דילן מופיע בהתמדה.
בשנים האחרונות מוזכר שמו של דילן כאחד המועמדים לקבלת פרס נובל לספרות, אלא שמעטים האמינו הפרס היוקרתי יוענק  למי שמזוהה עם מוסיקת פולק-רוק. מבחינה זו אין ספק כי הזמנים משתנים, כמאמר השיר.
הפרס יוענק לדילן  ב-10 בדצמבר במלאת 120 שנה למותו של מיסד הפרס השבדי, אלפרד נובל. שרה דניוס, מזכירת הפרס, נימקה את מתן הפרס ב – "משורר גדול של מסורת השפה האנגלית. במשך 54 שנה המציא דילן עצמו מחדש"

Bob Dylan – Knockin' On Heaven's Door

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן