בומבה אסתרו

בומבה אסטראו תפציץ ביולי

/5

בומבה אסטראו (פצצת סטראו בתרגום חופשי) תפציץ ביולי (23.7) את הבארבי בת"א.  פצצת האלקטרו קומביה הפסיכדלית נולדה בבוגוטה, קולומביה ב-2005 ע"י סיימון מחייה (בס) והאם.סי הכריזמטית לי סאומט (שירה) לפי הקומוניקט שנשלח לקראת ההופעה בקיץ להרכב ה"אמירה מוסיקלית וטקסטואלית עמוקה עם חיבור עמוק לשורשים ואווירה נאו-עכשווית מובהקת". מי שהבין הבין, מי שלא צריך להקשיב. קחו את אלבומם השני Estella / Blow Up עם הסינגל Fuego או את האלבום השלישי  Elegancia Tropical, השיר El Alma y el Cuerpo. מצד אחר – האלבום היותר אלקטרוני Amancer, שיצא ב-2015 עם שני הלהיטים Soy Yo ו – Somos Dos, שהכינו את הקרקע לקראת האלבום Ayo בשנת 2017. אחד השיאים באלבום הוא שיתוף הפעולה עם בלקן ביט בוקס בשיר Quimica ששרף את תחנות הרדיו בישראל במהלך 2017.
פרשנות: העשור האחרון מאופיין בכניסה של סגנונות רבים, שורשיים וקרוס ז'אנריים למיינסטרים והמוסיקה הלטינית.  הרגאטון שולט מול תור הזהב החדש של ההיפ הופ שנותן פייט לדאנס-הול של העשור הקודם, שגם הוא מגיע לאותם שורשים באמריקה הלטינית, הצפונית והקריבית. בומבה אסטראו הוא  ענף יצוא משמח לבבות במוסיקה הזו, חוצת הז'אנרים המשווק את המקצבים הדרום אמריקניים בגרוב ענק.

**** Cumbia היא סגנון מוסיקלי שהתחיל כריקוד חיזור בקרב האוכלוסייה האפריקאית על החופים הקריביים של קולומביה. מאוחר יותר הוא התמזג עם כלים אמריקאים ואירופיים, צעדים ומאפיינים מוסיקליים שונים.
בשנות ה -40 החלה ה- cumbia להתפשט מהחוף לחלקים אחרים של קולומביה הקלרניתסטית לוצ'ו ברמודז סייעה להביא את הקומביה אל פנים המדינה. ההתפשטות המוקדמת של ה- cumbia לעולם נעזרה במספר חברות תקליטים הממוקם על החופים.
כ מוזיקה פופוליסטית של מעמד הפועלים, cumbia לא התקבלה בקרב האליטות, אבל בהמשך הפכה למוסיקה המקובלת בכל מגזרי החברה. הייצוג הבולט ביותר של ה – cumbia המסורתית מתקיים מדי שנה בפסטיבל la Cumbia in El Banco, Magdalena

בומבה אסטראו : 23 ביולי 2018  בארבי ת"א

Bomba Estéreo – Somos Dos

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן