רוברט בילבו ווקר

בלוז: רוברט "בילבו" ווקר ממיסיסיפי לשתי הופעות

/5

אמן הבלוז, הגיטריסט והזמר רוברט 'בילבו' ווקר מממיסיסיפי דלתא מגיע לראשונה לישראל לשתי הופעות. ווקר, שנולד ב-1937 בקלארקסדייל סיטי במיסיסיפי,שם גם רכש אדמה וגידל כותנה ואבטיחים. הוא החל לנגן על מיתר שנמתח בין שני עצים. אביו השקיע שלושה דולר כדי לרכוש לו את הגיטרה הראשונה שלו. ווקר הוא מוסיקאי מלימוד-עצמי. ההשפעות עליו, כפי שהוא מציין היו מאדי ווטרס, סם קוק, אייק טרנר וצ'אק ברי, במיוחד ברי – בנגינת הגיטרה, מה שבלט באלבומו הראשון Promised Land, שיצא בשלבים מאוחרים של הקריירה שלו ב-1997. אלבומו השלישי והאחרון עד כה Rock The Night יצא לפני 15 שנה ב-2001.
רוברט בילבו ווקר, שחי 17 שנה בשיקגו וכיום  מתגורר בקליפורניה,  שר ומגנן את הבלוז שלו כמו שאלוהי הבלוז התכוונו – מהלב, מהריאות, מהבטן. בלוז חשמלי גולמי ומלא תשוקה, מתובל ברוק'נרול קצבי שאי אפשר להישאר אדישים אליו. המוזיקה שלו מגלמת את החיבור הראשוני והאותנטי ביותר בין הבלוז לרוקנ'רול המוקדם, שהיה לימים לחיבור מוזיקלי מכונן בתולדות המוזיקה האמריקאית. פרנסתו הגדולה – אינה ממוסיקה. ווקר התעשר מחקלאות. הוא רכש לעצמו אפילו לימוזינה.
על הבמה הוא רוקד ומשתולל עם הגיטרה, שר ונוהם, וכל זאת כשהוא לבוש במיטב אפנת מיסיסיפי – חליפות שלושה חלקים מנצנצות, ופאה נוכרית. כל אלו הופכים את הופעותיו למצרך נדיר בעולם הבלוז של היום – פיסת היסטוריה עם גרוב אינסופי. הוא יבצע שירים משלושת אלבומיו. ילוו אותו יהוא ירון בבס ואביב ברק בתופים.

הופעות: "בארבי" תל אביב ב- 6.9.16 יום ג', "צוללת צהובה" ירושלים, 7.9

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן