דימיטרה גלאני, אלני צליגופולו ויוטה נגה. שלוש הגדולות מיוון - צילום - Yannis Margetoussakis

בפסטיבל העוד בירושלים: שלוש דיוות יווניות על במה אחת

/5

פסטיבל העוד ה-18 בירושלים יינעל בהופעה של דימיטרה גלאני, אלני צליגופולו ויוטה נגה. שלוש הדיוות היווניות הופיעו לראשונה יחד באתונה ב-2016, בתוכנית המבוססת על  מוסיקה יוונית עממית – מופע שהוביל לסדרת הופעות מצליחה ביוון ובלונדון וכעת גם בישראל. במופע ישירו השלוש שירים שהפכו לחלק מהזיכרון הקולקטיבי של יוון, גברו על מהמורות הזמן והתהפוכות הפוליטיות ביוון של המאה העשרים, ושנכתבו והולחנו על ידי הגדולים והמקוריים באמני יוון, כגון: מאנוס חגידאקיס, מיקיס תאודרקיס וסטארבוס קסרחקוס. בנוסף הן יבצעו שירים מתרבות איזמיר, שירי עם מסורתיים ואף שירים מודרניים המתכתבים עם שיריהם של היוצרים הגדולים. (9.11.17 תיאטרון ירושלים)
המבחר בפסטיבל השנה (2-9.11) אטרקטיבי במיוחד:  .

** "אגרי": הרכב אתנו-ג'אז מטביליסי המרענן את  המסורות המוסיקליות הגיאורגיות עתיקות היומין, ביניהן שירה פוליפונית ושירים וריקודי עם מסורתיים, ומשלבם עם אלתורי ג'אז ובלוז (2.11 תאטרון ירושלים)
** הטריו שלו ארא דינקיג'יאן – מנגני העוד הפופולריים ביותר בעולם ומנהיג להקת נייט ארק, שבשנות השמונים והתשעים בישרה את גל הפיוז'ן המוסיקלי המערבי-מזרחי. זהו ביקורו השלישי בפסטיבל העוד.  דינקיג'יאן יציג את הטריו החדש שלו, הכולל את מכריו הוותיקים –  נגן הקאנון האמריקני-תורכי תאמר פינארבסי ונגן הלירה היווני סוקרטס סינופולוס, (4.11 תאטרון ירושלים)

** מהודו מגיע מי שנחשב גדול נגני הסארוד בדורנו, אוסתאד' אמג'ד עלי ח'אן. בן הדור השישי לשושלת המוסיקאים בנגאש. ינגנו איתו בניו, אמאן עלי בנגאש ואיאן עלי בנגאש, הממשיכים את המסורת המשפחתית. (7.11 תאטרון ירושלים)
** אבנר גדסי וחמי רודנר ישתפו פעולה במופע רוקנרול ים-תיכוני: "הגברים בוכים בלילה" (5.11 בית שמואל)
** מפגש בין נגן הכלייזמר והקלרניטן חנן בר-סלע וגן העוד עמאד דלאל שיעלו בבכורה את המופע "כליזמר בסולם חיג'אז". נקודת ההשקה בין השניים היא הסולם המוסיקלי "פריגיש" המאפיין רבים מניגוני מירון וידוע גם כסולם חיג'אז במוסיקה הערבית. (5.11 בית הקונפדרציה)
** הפייטנית והזמרת רקפת אמסלם, הזמרת ויולט סלאמה וזמרת הפלמנקו יעל הורוביץ יבצעו שירים הנעים בין קודש לחול, בין עולם הפיוט היהודי, התרבות הערבית הקלאסית והתרבות הספרדית-אנדלוסית מאז ועד ימינו. (6.11 בית שמואל)
** מחווה ל"מלך והזמיר"- מוחמד עבד אל-והאב ועבד אל-חלים חאפז, שני ענקי המוסיקה הערבית הקלאסית. פרופ' תייסיר אליאס, מגדולי המוסיקאים ונגני העוד בעולם הרכיב אנסמבל מיוחד של אמנים, ביניהם הזמרים זיו יחזקאל ואליאס עטאללה ומקהלת אל-כרואן.
** טריו מישל סג'ראווי יציג מפגש בין מוסיקה ערבית לג'אז ורוק. סג'ראווי הגיטריסט מחבר בין רבעי הטונים, המקאמאת והשירים של פיירוז, אום כולתום ופריד אלאטרש ובין העוצמה והאינטנסיביות של להקת פרוגרסיב-ג'אז פיוז'ן וכליה המערביים – גיטרה חשמלית, קלידים ותופים. המופע מבוסס על אלבומו הרביעי של סג'ראווי, Floating City, שיצא בשנה שעברה. (7.11 בית הקונפדרציה)
** הזמר ונגן החליל והנאי אמיר שהאסאר יקדיש ערב לשירי דיוואן חאפז, עם רבים משיריו של המשורר הפרסי-סופי בן המאה ה-14 שאמס א-דין מוחמד אבן מוחמד חאפז שיראזי. שהאסאר הוא מהיוצרים המקוריים בסצנת מוסיקת העולם בישראל. (8.11 בית שמואל)

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן