איאן אנדרסון ג'טרו טאל

גטרו טאל תגיע להופעות באוקטובר

/5

איאן אנדרסון, סולנה של להקת הרוק ג'טרו טאל (Jethro Tull) יגיע לישראל במסגרת סיבוב עולמי לציון 50 שנה להיווסדה של להקת הפרוגרסיב רוק ג'טרו טאל. אנדרסון הוא האיש היחיד שנותר מההרכב המקורי.
הצלחתה של ג'טרו טאל, להקת הפרוגרסיב רוק, לאורך 50 שנות פעילותה, נחשבת תופעה יוצאת דופן בעולם המוסיקה דווקא לאור התערובת המיוחדת והלא "מיינסטרימית" במוסיקה שלה שאינה דומה לשומדבר – בין ג'אז, בלוז, רוק, קלאסית ומוסיקת עם.
הלהקה, שהחליפה לאורך השנים סגנונות והרכבים שסבבו סביב דמותו של מנהיג הלהקה, הסולן-חלילן הווירטואוז איאן אנדרסון, מכרה עד היום למעלה מ-60 מיליון אלבומים, ביניהם 11 אלבומי זהב וחמישה אלבומי פלטינה והופיעה בלמעלה מ-2,500 קונצרטים ברחבי העולם,  כולל בישראל ב-1986, 1992 וב-2000, 2010.
בשנותיה הראשונות, מספרת האגדה, הייתה ג'טרו טאל  להקה כה גרועה, עד ששום מועדון בבלאקפול מכורתה לא הסכים לארח אותה. על מנת "להסתנן" לבמות המועדונים, נאלצו הנגנים להציג עצמם בשם שונה כל ערב.
ג'טרו טאל  – שמו של חקלאי אנגלי מהמאה ה-18 שהמציא את מכונת הזריעה – היה הכינוי שבו השתמשו כשביקשו מהם, לראשונה, לחזור ולהופיע.
את קדמת הבמה חלקו באותה תקופה הבלוזיסט השקט מיק אברהמס, ואנדרסון. ניסיונותיו של אברהמס לגבש ללהקה תדמית רגישה ושקטה נכשלו בכל פעם שאנדרסון החל לנגן בחליל, בעודו מקפץ על רגל אחת ומשמיע חרחורים ונחרות חזיר, שזכו לתגובות נלהבות בקהל. מאבקי האגו בין השניים ניכרים באלבומם הראשון, This Was, שיצא ב-1968. כמו נפשה החצויה של הלהקה, הוא עשוי בבלוזיות לא מהוקצעת, שממנה מבליחים הרוקריות וההשתטות של אנדרסון.
החלפתו של אברהמס בגיטריסט מרטין בר סימנה תקופה חדשה. הלהקה. שני אלבומיה הבאים,
Stand Up ו-Benefit הציגו מוסיקה ייחודית ומלוטשת, שנעה מהבלוז לכיוון הרוק המתקדם, והדגישה את הייחודיות בנגינת החליל של אנדרסון. ובעקבותיהם הוזמנה Jethro Tull  לשמש כלהקת החימום של לד זפלין בארה"ב.
השנים 1971-1973 היו הטובות והפוריות ביותר של ג'טרו טאל. הבשלות המוסיקלית של הקבוצה וההשפעות הרוקריות של לד זפלין הולידו ב-1971 את 
Aqualung, אלבום אינטליגנטי, אפל ומלוטש, שהפך לנמכר ביותר בהיסטוריה של הלהקה.
Thick As A Brick, אלבום הקונספט שהוציאו שנה אחר כך, היה בנוי מיצירה אחת בת 45 דקות והביא את המורכבות המוסיקלית של  ג'טרו טאל לשיא. האלבום, שסגנונו נע מפולק אקוסטי רך לרוק חשמלי קשוח, הגיע ב-1972 למקום הראשון בטבלאות המכירות, וכך גם "תאומו", Passion Play מ-1973.
הייחוד של ג'טרו טאל ממשיך להיות  בשילוב בין סגנונות מוסיקליים שונים-בתכלית כמו מוסיקה קלאסית-תזמורתית, פולק אנגלי מסורתי, מוסיקה קלטית, מוסיקת ימי ביניים, מוסיקה מן התקופה האליזבתנית, רוק, בלוז וג'אז. 

ג'טרו טאל אמפי שוני אוגוסט 2010

הופעות: מרכז הקונגרסים – 25.10, היכל התרבות ת"א – 27.10, בנייני האומה ירושלים – 28.10

Jethro Tull – Thick As A Brick

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן