דודו טסה ברי סחרוף צילום מרגלית חרסונסקי

דודו טסה – "שביר" לזכרו של אריק איינשטיין עם ברי סחרוף ואביתר בנאי

/5

"שביר, מתפורר בקלות / מעמיס על עצמו את כל העולם/ נושר כמו עלה למשב כל רוח קלה/ בקיצור, שביר מתפורר בקלות"
המילים של אריק איינשטיין, הלחן – יצחק קלפטר,  הביצוע של דודו טסה יחד עם ברי סחרוף ואביתר בנאי בהופעה שהתקיימה בנובמבר שנה שעברה בהאנגר 11 ביום השנה למותו של אריק איינשטיין. הסינגל יוצא עכשיו לקראת השנה השלישית לפטירתו של אריק, והוא ישולב באלבום כפול חדש שיצא בתחילת החודש הבא. האלבום יכלול את מיטב יצירתו של טסה הנפרשת על פני עשרה אלבומי האולפן שהוציא עד כה וכמובן את "שביר".
דודו טסה: ״שביר״ הוא שיר שמאוד מייצג במילותיו את מי שאריק היה ומה שהוא שידר כלפי חוץ. אריק איינשטיין היה אחד מעמודי התווך במוזיקה הישראלית, הוא היה ונותר אחד המוזיקאים האהובים. היה לי חשוב להקדיש שיר לזכרו בהופעה שהתקיימה ביום השנה למותו״.
*** "שביר"  הוא אלבום האולפן ה-20 של אריק איינשטיין, בשיתוף  יצחק קלפטר. שנת יציאה: 1983.  כל שירי האלבום הולחנו ועובדו על ידי קלפטר. איינשטיין כתב את כל שירי האלבום. זהו למעשה האלבום היחיד של איינשטיין שבו הוא כתב את כל מילות השירים. בין השירים הבולטים באלבום: "שביר", "אחותי הלבנה" ו"אולי צריך לתת לזה עוד זמן". השיר "תל אביב, גדות הירקון, 1983" הוא שיר מחאה אקולוגי שמתכתב עם השיר הנוסטלגי "תל אביב, גדות הירקון, 1950" מהתקליט "חמוש במשקפיים". כשנה לפני יציאת התקליט עבר איינשטיין תאונת דרכים קשה. ידידתו נהרגה בתאונה, אשתו נפצעה קשה, והוא נפצע וכבדות הראייה שלו הלכה והחמירה. העבודה על התקליט הייתה חלק מהתהליך השיקומי ורבות ממילות השירים מושפעות מהמצב הפיזי והנפשי בו היה איינשטיין שרוי באותה עת.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן