דיויד בואי

המוסיקה הנמכרת ביותר ב-2016 בבריטניה – של דיויד בואי

/5

לא אדל, לא דרייק. המוסיקה הנמכרת ביותר בבריטניה בשנת 2016 – של דיויד בואי, שהלך לעולמו בינואר אותה שנה, יומיים אחרי יום הולדתו ה-69, אחרי שהוציא את האלבום Blackstar. למעלה מ-1.6 מיליון אלבומים של בואי נמכרו באותה שנה – בפורמטים של דיסק, תקליט ויניל, הורדות ושרותי הזרמה.
הריטואל חוזר על עצמו: כשכוכב פופ נפטר, מכירות המוסיקה שלו מטפסות מעלה. לבואי היו מקדמי המכירות  מצוינים – בשידורי רדיו, בהקרנת הקליפים.
שניה במצעד המכירות – אדל עם 1.1 מיליון אלבומים. שליש – דרייק – 1.09 מיליון אלבומים. הגוף שמסר את הנתונים הוא ה"בריטיש פונוגרפיק אינדסטרי" (BPI). לפי תחשיבים משוקללים של מכירות פיזיות, דיגיטליות והזרמה. 1000 האזנות לאלבום בשרותי הזרמת מוסיקה ו-10 הורדות דיגיטליות שוות למכירה של אלבום פיזי אחד. הנתונים מתייחסים גם לאלבומיו הישנים של בואי כמו "דה בסט אופ בואי", "עלייתו ונפילתו של זיגי סטארדאסט". מותו עורר מחדש את מה שנקרא – "הקטלוג הקודם"  back catalogue.  כ-77% מהאלבומים  המוזמנים להאזנה בשרותי הזרמה אינם חדשים. הם נוצרו לפני 2014.
באשר למכירות בעולם הגדול בשנת 2016 – דיויד בואי נמצא במקום השני אחרי דרייק, נתון שנמסר ע"י IFPI, הגוף שנקרא international music industry body.

David Bowie – Blackstar

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן