אמריקה גרסת שנות האלפיים

להקת "אמריקה" הוסיפה הופעה

/5

יש דרישה ל"אמריקה" באוקטובר בקיסריה. להופעה של ה-9 בחודש נוספה עוד אחת – למחרת (10.10)  "אמריקה" היא  נוסטלגיית שבעים בעל להיטים אולטימטיביים ובראשם A horse with no name. גם Sister Golden Hair ו – Ventura Highway. ג'רי בקלי, דיואי באנל ודן פיק ייסדו ב-1970 בלונדון את מי שלימים תהפוך לחלוצת הרוק פולק של שנות ה- 70, עתירת אלבומי זהב ופלטינה. בסוף שנות ה70- עזב דן פיק את הלהקה וב- 82 יצא הלהיט הראשון של השניים כצמד מהודק מוזיקלית יותר מתמיד You Can Do Magic. השניים נותרו נאמנים לסאונד הליבה הרך של ההרכב. "אמריקה" היתה אמורה להופיע כאן  באמפי רעננה בקיץ 2014 אך ביטלה בגלל מבצע צוק איתן  תוך הבטחה לממש את ההופעה הזו בעתיד. זה יקרה בסוף הקיץ בקיסריה (9 באוקטובר)
פרשנות: הגם שקשה לדבר על גבולות כרונולוגיים ברורים, ממשיכים לחלק את תולדות הרוק לעשורים. שנות השישים ציינו מהפיכות מכל מיני סוגים. מהפכת נעורים. המעבר מפופ נאיבי קליל ומתקתק לרוק מתוחכם, לרוקנ'רול פרוע וחסר עכבות.
בשבעים כבר מדברים על תרבות רוק מבוססת וממוסדת. הסול והפאנק פורחים. הרוק והפולק מתקרבים ונוצרים שידוכים מאוד אורגניים כפיוז'ן בין ג'אז לרוק. ובין פולק לרוק. יש שהאשימו שלא בצדק את "אמריקה" כחקיינית של "קרוסבי, סטילס נאש ויאנג", אבל הלהקה הראתה ייחודיות בשורה של להיטי פופ-רוק באמצע שנות השבעים, כשההשפעות הן לאו דווקא ההרכב הנ"ל, אלא הביטלס, הביץ' בויז ועד ג'קסון בראון. שלושת חברי הלהקה, גיטריסטים כולם, כתבו שירים שנכנסו לרדיו המיינסטרים בארה"ב ומאוחר יותר לרשימות שירי הרקע בסופרמרקטים. מילים פשוטות: עמדו במבחן הזמן:  דואי באנל Dewey Bunnell, גרי בקלי Gerry Beckley ודן פיק Dan Peek שמו דגש על הרמוניות קוליות ועל מלודיות פריכות, שהפכו למוסיקת נצח, בזכותה הם משיכים לחרוש עולם גם ב-2018.

America – A Horse with No Name

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן