אביצ'י

מותו של אביצ'י ענק ה – EDM אשר נאבק באור הזרקורים

/5

מותו של אביצ'י הדי ג'יי בן ה -28 והמפיק המוזיקלי הוא סוף טרגי לקריירה מפוארת. נסיבות המוות טרם  פורסמו, אבל אפשר לשער:  הבחור, ככל הנראה, לא עמד בלחץ. הקריירה היתה גדלה על מידותיו הנפשיים. אביצ'י מאפיין את העידן הזה בו די ג'איים צעירים בתחום הדאנס הופכים לסופרסטארים. המוסיקאי השוודי שנולד כטים ברגלינג ייצג, את אחד הז'אנרים הפשוטים/ שטחיים במוסיקה שפרץ בגדול לארה"ב. ברגלינג בעל עצמות הלחיים ושיער הפלטינה, היה כוכב לא שגרתי.הוא מעולם לא הרגיש נוח באור הזרקורים. חברים ועמיתים תיארו אותו כביישן ושקט, ילד מתוק בעל מיומנות גבוהה בהפקת מוסיקה. בראיונות הוא נשמע מאופק, חסך במילים, ונראה היה שהוא מרגיש יותר נוח מול המחשב שלו מאשר בחברת עיתונאים.
אביצ'י היה אחד הכוכבים הראשונים של ה – EDM. הוא ענה במדויק על צורך של מוזיקת ריקודים קליטה, והגיע עם הנוסחאות שלו למיינסטרים בארה"ב. הוא התגלה ב- MySpace על ידי המפיק ההולנדי הוותיק ליידבק לוק. את שם הבמה לקח מהמונח הבודהיסטי של "גיהנום". הוא החל לשפוך להיטים של פופ דאנס מכון מטרה בהשפעת הרכבים כמו Swedish House Mafia ו-דאפט פאנק. (שירים כמו Levels, Fade Into Darkness, Silhouettes)
השירים האלה הפכו להמנונים למיליונים בשנות האלפיים שהתקהלו בפסטיבלי ענק בסצנת המוזיקה האלקטרונית. המוזיקה של אביצ'י הפכה פופולארית מאוד בקרב הדור הצעיר של העידן הזה. בעוד הגראנג' וההיפ הופ חברו למסורת הרוק הבועט של הדורות הקודמים, מויסקת ה- EDM סיפקה לילדים ונוער של האלפיים את רוח החגיגה והבידור ההמוני, מעין קתרזיס קולקטיבי, שאביצ'י סיפק אותו. הוא היה א-פוליטי. המוזיקה שלו שימשה תרופה נוגדת דיכאון למאזינים רבים ברחבי העולם, חצתה את כדור הארץ והובילה פסטיבלי דאנס פופ כמו Tomorrowland, אולטרה מיאמי, EDC לאס וגאס, Coachella ועוד. EDM poster boy, כך כינו אותו. המוסיקה שלו זיכתה אותו במועמדויות לגראמי, אחת על עבודתו על Sunshine של דוד גואטה ועוד אחת על Levels בשנת 2013. כתוצאה, התדפקו על דלתו כוכבי פופ. הוא שותף להפקת שיר באלבומה של מדונה Rebel Heart. שיתוף פעולה על Sky Full of Stars עם קולדפליי, להיט רדיו ברחבי העולם. הלהיט הגדול ביותר שלו היה Wake Me Up ב-2013 עם הזמר אלו בלאק, שיר שהגיע למקום הראשון בלמעלה מ -40 מדינות השיר הופיע באלבום הבכורה שלו True.
על הבמה, ברגלינג לבש בדרך כלל ג'ינס, חולצת טריקו וכובע בייסבול אחורי. ידו הימנית היתה מורמת, בעודו נע מאחורי המכשירים. הבמה היתה מבחינתו נקודת מפלט מתוקה מכל הטררם התקשורתי.  "אני אוהב את מה שאני עושה, אבל אף פעם לא אהבתי להיות מוכר או להיות באור הזרקורים". אביצ'י עבד כמו מטורף סביב לוח זמנים צפוף של ואינטנסיבי, במועדונים ובפסטיבלים כמעט בכל העולם, כשהוא מופיע לעיתים בשתי הופעות בלילה. הוא ביטל הופעה בפסטיבל Ultra ב-2014 כדי לעבור ניתוח חירום בשל דלקת תוספתן. באותה שנה ביטל את כל הקונצרטים המתוכננים שלו עקב בעיות בריאות. "בהתחלה זו הייתה בשבילי מסיבה … כל לילה הייתה מסיבה", הוא אמר בראיון. "בהמשך הבנתי שהגוף והנפש שלי כבר אינם יכולים להתמודד עם זה". אביצ'י החליט לפרוש ב – 2016, בגיל 26. שנתיים לאחר מכן, הוא נמצא מת  במוסקט שבעומאן.
פרשנות: פופולריות והצלחה עלולןת להפוך מצב של הקרבה נפשית, שאנשים מצליחים מתקשים להכיל אותן. סיפורו של טים ברגלינג הגיע לסוף טרגי, אם כי לא בלתי צפוי לחלוטין, בו שמחת המוזיקה שהפיק במומחיות כה רבה הוליכה אותו מן האור אל החושך. המוסיקה של אביצ'י הייתה ההיפך מחושך. הז'אנר בו התמחה מכחיש בתוקף את החושך. EDM הוא חגיגה שמחה בעולם מלא עצב, אבל התברר כי האיש שיצר אותו לא ממש הרגיש כך. המוסיקה הסתירה את מה שהתחולל בנפשו פנימה.

Avicii – Levels

Avicii Live

https://www.youtube.com/watch?v=vkvCTsg-Jaw

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן