2015Prodigy_FireStarter_Still_010515-1-920x613

מותו של קית' פלינט איש קדמת הבמה של הפרודיג'י

/5

קית' פלינט, איש קדמת הבמה של של להקת האלקטרוניקה הבריטית החלוצית פרודיג'י, נמצא מת בביתו בגיל 49.
הופעתו הייחודית של פלינט, כזמר ורקדן הפכה אותו לאחד הדמויות הבולטות ביותר בסצינה האלקטרונית הבריטית, עם להיטים כמו "Firestarter" ו "Breathe", שקידמו את הלהקה להצלחה מסחרית ברחבי אירופה וארצות הברית. חברו, ליאם האולט, Liam Howlett , כתב באניסטגרם, כי פלינט התאבד.
"החדשות נכונות, אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אחינו קית' לקח את חייו שלו בסוף השבוע, "כתב האולט בפרופיל האינסטגרם הרשמי של הקבוצה. "אני המום, כועס נורא, מבולבל , ליבי נשבר."  המשטרה אישרה כי גבר בן 49 נמצאללא רו חיים בביתו באסקס, אנגליה, ביום שני בבוקר. בהודעת המשטרה נמסר כי לא מדובר באירוע פלילי.
קית' פלינט היה הדמות הצבעונית בפרודיג'י, בקעקועים על גופו, בהופעתו הביזרית הלא שגרתית. הוא הצטרף ל- Prodigy זמן קצר לאחר הקמת הלהקה ע"י האולט ב-1990. הוא מי שעזר ללהקה להפוך לאת הלהקות המרתקות בסצינת הרייב והמוסיקה האלקטרונית הבריטית בשיריה החתרניים והאנטי ממסדיים.  For The Jilted Generatin משנת 1994 ול – Fat Of The Land מ-1997.  הם מהות המוסיקה האסיד-רייבית/אלקטרונית שמייצר ההרכב הבריטי. צלילים מברייקביט טכנו ועד דראם נ' בייס. אם אלבומם Experience היה תצוגת מבוא מרשימה. שני האלבומים האלה אישרו כי The Prodigy היא פרויקט שנועד לחיות חיים ארוכים.
ב-1997 הצפנתי למועדון הסיטי הול בחיפה לשמוע את "רייג' אגיינסט דה מאשין" וקיבלתי בחימום את "הפרודיג'י". כתבתי אז: "סמאק מיי ביטש אפ", הפותח, היכה בראשי, ערב יציאת הדיסק המדובר ביותר בעולם. זה התאים לצפיפות המיוזעת: ריטואל של אפקטים, קצב וקולות פרודיג'י, שנשמע  הקצפת של הדאנס העכשווי. נוסחה? האוז, היפ-הופ, טכנו, פאנקי, ראפ. מכניסים הכל למיקסים. המוסיקה היא פס קול למשהו, אמביינט, מנוכרת מאוד. הנוסחה לא תמיד מכאנית, אבל היא נורא כוחנית.   זוהי מוסיקה שנועדה לדפוק אקשן, להחטיף ויברציות, לא רק על רחבת הריקודים המיוזעת. סאונד של התרחשות עם אלמנטים מזרחיים פה ושם.
קונספצית ההפקה שעשה ליאם האולט נשמעת כאלטרנטיווה הכי עדכנית לכל מה שתרצו. דאנס עם אווירה, תבשיל נהדר של כל מה שידעתם על מוסיקת מכונות, וקשה להחליט אם האדם (רגש) או המכונה מנצחים. מה שבטוח: הקצב והאפקטים מטמטמים. רגשית זה עושה מעט. אבל אולי זה המשל האמיתי לפרצוף שלנו בעידן הזה.

"The Prodigy – "Breathe

"The Prodigy – "Voodoo People

"The Prodigy – "Poison

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן