אליס אין צ'יינס להופעה בישראל

סיאטל אז קולינג: אליס אין צ'יינס תגיע ביולי

/5

גראנג' עוד הולך? סיאטל איז קולינג. הולך גם הולך. הישן עדיין בועט. אליס אין צ'יין (Alice In Chains) חוזרת מן השמונים. "צפו לרעידת אדמה" כותבים בקומוניקט. נו טוב, הרעידה התרחשה כבר מזמן. גם רעידות משנה לא מגיעות משם שלושים וכמה שנים אחרי, אבל נוסטלגיה יכולה להתעורר בישראל גם ללהקות גראנג', במיוחד למי שהיו שם באוזניהם ואולי בגופם כשהסצנה בערה. אליס אין צ'יינס נחשבת לאחת מארבע הלהקות המצליחות ביותר שיצאו מסצנת הגראנג' של סיאטל, יחד עם נירוונהפרל ג'אם וסאונדגארדן. שלא כמו רוב חברותיה לסצנה, שורשיה המוזיקליים של הלהקה נעוצים בהבי מטאל הרבה יותר מאשר בפאנק או ברוק של שנות השבעים, אך למרות זאת מקושרת הלהקה לסצנת הגראנג' באופן הדוק. מקימי הלהקה הם  ג'רי קנטרל (גיטריסט וסולן) ולין סטיילי (סולן). זכורים לטוב האלבום Dirt, האי.פי Jar Of Flies, שירים כמו Stay Away ו – No Excuses, כמו גם Rotten Apple ו – Don't Follow' הבלדות האקוסטיות שהשתלבו באופן מפתיע עם הרוק הקשיח, במיוחד בתוכנית האנפלאגד שהם עשו עבור ה – MTV.
לין סטיילי נאבק שנים בהתמכרויות להרואין וקוקאין שמנעו ממנו להופיע/  ב-2002 ונמצא מת בביתו. מייק סטאר המתופף המקורי של הלהקה נפטר ממנת יתר מאוחר יותר. לב הלהקה נותר הסולן והכותב העיקרי ג'רי קנטרל. את השניים החליפו בזמנים שונים מייק אינז (הגיטריסט של אוזי אוסבורן) וויליאם דובאל שהצטרף בשני האלבומים האחרונים של הלהקה. Black Gives Way to Blue שיצא בספטמבר  2009  היה  האלבום הראשון של הלהקה מזה כמעט ארבע עשרה שנה עם  הסולן החדש ויליאם דובאל, אשר החליף את ליין סטיילי. האלבום האחרון The Devil Put Dinosaurs Here יצא ב-2013.  הלהקה במדורתה הנוכחית מוציאה אלבום ביוני, ותגיע לכאן להופעה ב-17 ביולי באמפי קיסריה.

פרשנות: עידן הענקים עדיין מתנשא מעל תעשיית המוזיקה והקהל שומר חסד נעורים לסאונד המחוספס והמורשת המוזיקלית שחתמו להקות כמו פרל ג'םסאונדגרדן בראשות כריס קורנל המנוח יקיר הקהל המקומי. את פרל ג'ם עדיין לא הצליחו להביא לכאן (ויש ביקוש עצום!)  אליס אין צ'יינס פחות מוכרת, ועדיין מהווה סוג של דינוזאור מהתקופה ההיא. סביר להניח שהוא לא הפך צמחוני יתר על המידה.

17 ביולי 2018, קיסריה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן