שארל אזנבור צילום מרגלית חרסונסקי

שארל אזנבור, גדול זמרי השנסון, מת בגיל 94

/5

עולם הזמר הצרפתי התייתם מאחד מהזמרים הגדולים שלו – אינטליגנטי, רהוט, חינני ומקסים. הזמר הצרפתי, שארל אזנבור, מת בגיל 94. האמנו שנשמע אותו עוד פעם בישראל. הוא מעולם לא ממש חשב לפרוש. הוא היה אחד הזמרים האהובים עלי לא רק באוריינטציה של מוסיקה צרפתית. לא רק הקול נשמר אצלו נפלא. יש משהו מעבר. קוראים לזה כריזמה. קחו את הדוגמאות של וילי נלסון, לאונרד כהן  ובוב דילן. נדמה לי, שאצל אזנבור יצא תמיד משהו פשוט ומשוחרר לא רק של זמר, אלא של אדם שמדבר אל כולם.
אזנבור שנולד כ – Shahnour Varinag Aznavourian בפאריס להורים ארמנים, מכר יותר מ -100 מיליון תקליטים ב -80 מדינות. הוא הקליט כ -1,400 שירים , ש – 1,300 הוא כתב בעצמו. תיארו אותו לעיתים כתשובה הצרפתית לפרנק סינטרה בגלל הסגנון המלנכולי המרגש שלו. הוא עזב את בית הספר בגיל תשע כדי להפוך לשחקן (ילד), והמשיך בקריירת משחק מקבילה מוצלחת, כשהופיע בסרטים של קלוד שאברול ובסרט זוכה האוסקר על-פי ספרו של גינתר גראס – "תוף הפח".
קריירת השירה שלו החלה בפריס הכבושה במלחמת העולם השנייה, בהופעות בקברט, כשהוריו עבדו בחשאי עם תנועת ההתנגדות, כשהם מסתירים יהודים, קומוניסטים ואחרים בדירתם. "צרפתית היא שפת העבודה שלי, אבל שפת המשפחה שלי היתה תמיד ארמנית", אמר ב -2017. אזנבור חימם את אדית פיאף במולן רוז וגם יעץ לה. "הבאתי לה את נעורי, את הטירוף שלי. היא אהבה את כל הצד הג'אזי שלי ", הוא אמר ל"גרדיאן" ב -2015.
אזנבור הוא אחד הזמרים הגדולים ביותר של השנסון הצרפתי. הוא העדיף בדרך כלל את הקלילות הפופית, ושם דגש על הסיפור בשילוב של רגש והומור. ב- 1972 הוא שר What Makes a Man כשהוא מגלם הומו שניצב מול תופעת הומופוביה: "לאף אחד אין זכות להיות / שופט מה מתאים לי". אזנבור ביטא הרבה דכדוך בשירים שלו. הבמאי ז'אן קוקטו אמר פעם: "לפני אזנבור, הייאוש לא היה פופולרי".
הלהיט הגדול ביותר שלו באנגלית היה She – בלדה רומנטית משנת 1974. השיר נשאר ארבעה שבועות במקום הראשון במצעד הסינגלים בבריטניה, וכמו כן הוקלט מה בצרפתית, גרמנית, איטלקית וספרדית. במהלך השנים אזנבור הקליט דואטים עם פרנק סינטרה, אלטון ג 'ון, סלין דיון, בריאן פרי, סטינג, כמו גם עם זמרי טנור קלאסיים כלוצ'יאנו פאבארוטי ופלסידו דומינגו. הוא הופיע בישראל 3 פעמים, והיה אמור לחזור ב-2019.

על ההופעה של אזנבור בהיכל נוקיה בת"א

שארל אזנבור – מסיבת עיתונאים בתל אביב

שארל אזנבור – 20 שנסונים מובחרים

 

https://www.youtube.com/watch?v=uV_R9PBjhRY

https://www.youtube.com/watch?v=gC_uObhPd-g

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן