תום יורק

תום יורק מרדיוהד: הפניה אלינו להחרים את ישראל אינה מנומסת

/5

סולן רדיוהד, תום יורק, מגיב ללחץ שהופעל על להקתו – לבטל את ההופעה שלה בישראל ב-19 ביולי על רקע החרם התרבותי נגדה. הוא כינה את הדרישה – "בלתי מנומסת". בראיון לרולינג סטון, אמר יורק, כי מובילי החרם, ובראשם הבמאי הבריטי, קן לואץ', והארכבישוף האפריקאי דסמונד טוטו – מתנהגים "כאילו אנחנו כאלו מפגרים, שאיננו יכולים לעשות החלטות של עצמנו". אני לא הייתי חולם להחליט בשביל קן לואץ' איפה לעבוד או מה לחשוב".
יורק בן ה-47 פרסם את המכתב הפתוח שהגיע אל הלהקה, לפיו היא מתבקשת לבטל את ההופעה בפארק הירקון. נאמר בו, כי ישראל מפעילה משטר אפרטהייד בשטחים הכבושים, וכי רדיוהד נוקטת מוסר כפול, לאחר שהיא תמכה בטיבט לקבלת עצמאות. "אתם מתבקשים לבטל ההופעה כדי ללחוץ על ישראל לסיים את הפרת הזכויות והחוק הבינלאומי". כך במכתב שהגיע ליורק.
תום יורק טוען, כי מדובר בדו-שיח של שחור-לבן.  "במקום לנהל איתנו דיאלוג אישי, הם בחרו ללכלך אותנו בתקשורת. זהו חוסר נימוס משווע לחשוב שאנחנו לא מבינים או מפגרים, שאיננו יכולים להחליט בעצמנו. לי זה נשמע מתנשא בצורה קיצונית, וזה דוחה".
יורק גם הזכיר את העובדה, שגיטריסט הלהקה, ג'וני גרינוווד נשוי לאמנית הישראלית – שרונה קטן. "האדם שהכי בקי בעניינים האלה הוא ג'וני", אומר יורק. "יש לו חברים ישראלים ופלסטינאים והוא נשוי ליהודייה שמוצאה ארצות ערב. העובדה שמאשימים אותו כאילו הוא אינו יודע דבר – פוגעת בו"

וידיאו: רדיוהד מבצעים את Creep  בהופעה ב-2017

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן