עיון ביקורת

באלדי אולייר, Restos De Flamenco (התו השמיני, מרץ 2015)

מוסיקה לטינית / קובנית /ברזילאית, מוסיקת עולם

גיטריסט ישראלי ממוצא רומני פורט בכל דיאלקט ספרדי אפשרי. באלדי אולייר קרא לאלבום "שרידי הפלמנקו". באוריינטציה של נגינת פלמנקו מסורתי סולו, יתכן שהתחושה שלו מתקרבת לאמת, בזכות הפריטה ששומעים, זה לא יקרה. צריך להקשיב לאלבום כדי להבין כמה נכון לו לנגן פלמנקו צרוף, ללא כלי ליווי נוספים.  השליטה שלו מתבטאת גם בעובדה, שכל הקטעים כאן הולחנו על ידו לגיטרה סולו בהשראת הפלמנקו של סוף שנות השבעים.  לא הייתי מדבר על "שרידים" אלא על חידוש והחייאה.
אחרי אלבומיו הקלילים שנגעו בפופ ובצועני, "שרידי הפלמנקו" נשמע – פסגת יצירתו כגיטריסט. זוהי אמנות הפריטה ברמות הגבוהות ביותר. הוא פורט פלמנקו נפלא, ברמות של הענקים. השילוב של טכניקה, מיומנות, דקויות.טמפרמנט וקצב. נשמה, קלאסי ופיוט.  וכמובן היכולת ליצור יצירה מקורית בהשראת הפלמנקו. באלדי הוירטואוז מוכיח כאן בשלות כיוצר, וזה אינה רק רק החגיגה הספרדית, לא רק הפייסטה. על אלה יש לו כבר קבלות.  זוהי אמנות הנגינה על טהרתה.
באלדי הקדיש את האלבום לפאקו דה לוסיה, ענק הפלמנקו שנפטר בשנה שעברה. הוא לא הולך בדרכי פאקו דה לוסיה, אבל בפריטה של באלדי יש משהו שאין לאף אחד.

שרידי הפלמנקו – Restos De Flamecco
משמרת לילה – Tumo De Noche
געגועים לאלבאיסין – Nostalgia en el Albaicin
מצפון לדרום – De Norte A Sur
מיתרים של בדידות – Cuerdas De Soldad
פרבר קדיס- Barrios De Kadis
פנטזיה ים תיכונית – Fantazia Oriental
בית כנסת ריק – Sinagoga Vacia

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

One thought on “Restos De Flamenco

  1. קטעים מדהימים
    (איציק מזרחי)(02/03/2015)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


9 − 8 =