מיכה שטרית צילום מרגלית חרסונסקי

מטרופולין ישר ללב

מטרופולין

מילים: מיכה שטרית לחן: עופר מאירי ומיכה שטרית שירה: מיכה שטרית
5/5

אין לי בעיה עם מיכה שטרית. היכרותי עם היצירה שלו הוכיחה ומוכיחה כי הוא מדבר ישר ללב. בלי כחל ושרק. גם בשיר הזה – שטרית שר את עצמו, את ליבו. אינו מתייפה במשהו. השיר עוסק ממש בסוגיה הזו – כמה אתה יכול לדבר ישר אל הלב – בלי פחד, בלי מעקפים, כמו ילד. האם ניתן לבקש את השלמות הזו? לא חצאי אמיתות, לא לסבן את עצמך.  נאה דורש, נאה מקיים?
אז זהו, שבמציאות אתה לא ממש כליל השלמות, נכנע לחולשותיך,  וגם כשאתה אומר לעצמך "קום והתנער דבר חדש … בלי פחד מוות קום והתנער" – אתה עומד מול מציאות של  "לא מוצא את הראש וגם לא את הגוף/ אין כוח לקום ואין כוח לזוז/ והשכל הטוב בוצי ורטוב / זה הדם הרותח שמפריע לחשוב"

עופר מאירי לקח את מיכה שטרית והשיר לפרויקט שלו. כלומר דכדוך ספוג באווירה מלנכולית, פסקול שמעניק לנרטיב נדבך של משהו הרה גורל. המנגינה,הטון  הרוטט והקצב האלקטרוני  ההולם משדרים סערת הרגש, הקריאה הנואשת, את מועקת הלב באיפוק רועם. צליל הגיטרות של ברי סחרוף הוא אזעקת אמת בשיר, צליל שחובר לתחושת הנואשות, לאווירה הנוגה. חזק.  ישר ללב.

מטרופולין ישר ללב

 

קום והתנער דבר חדש

בלי חיץ וגדר בלי פה ושם

בלי פחד מוות קום והתנער

דבר חדש דבר כמו ילד

 

ישר ללב ישר ללב ישר ללב ישר ללב

שוב שפתיי לא יוצקות את הדבש לאוזנך

וגופך בגלות חדר המיטות

גם חצאי אמיתות הם שקר שלם

אין לפרוט לפרוטות את שצריך לשלם

לא מוצא את הראש וגם לא את הגוף

אין כוח לקום ואין כוח לזוז

והשכל הטוב בוצי ורטוב

זה הדם הרותח שמפריע לחשוב

 

ישר ללב  ישר ללב  ישר ללב  ישר ללב

 

לא מחשב את הקץ

לא פותח דלתות

והמילים הריקות כבר לא מפתות

מרגיש כמו גנב במלכודת האור

לא מצליח לפרוץ לא

מצליח לחזור

 

ישר ללב  ישר ללב  ישר ללב  ישר ללב


תופים: תומר צדקיהו בס: עדי הר צבי גיטרות: ברי סחרוף קלידים: עופר מאירי

קולות: ברק גביזון תזמור כלי מיתר: רון קליין ניצוח: אודי הרפז

עופר מאירי פייסבוק

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן