האחים גת

הכוכב הבא

הכוכב הבא 8.10
3.5/5

ריטה נפעמה מצמד אחים אברכים, גיל ואריה גת, ששרו פינק פלויד בסגנון סיימון וגרפונקל. אבל במקום הערכה שיפוטית מקצועית היא קבעה "בכל מקום שיש איחוד בעם שלנו – זה חשוב". אני הייתי מציע לריטה: במקום לשפוט מועמד על פי מוצאו/מראהו/ דתו, לכי על דבר פשוט – עצמי עיניים, תקשיבי נטו. עזבי הצהרות פופוליסטיות. צדק אייל גולן כשאמר: לא מעניין אותי אם הם חילוניים, חוזרים בתשובה. "אני מעביר אותם על השירה שלהם".ריטה לא הייתה מסוגלת להשתחרר מהמראה של האברכים: "אני חושבת שהם לא יזכו, אבל הם ילכו איתנו דרך ארוכה", אמרה אחרי הביצוע המצוין ל"צלילי השקט". גם כאן ריטה לא הצליחה להשתחרר מתפיסת העולם הסטריאוטיפית, שמוסיקה נועדה לחילונים ושמראה אברכי הוא גימיק. 89% שקיבלו האחים גיל (37) ואריה (48) גת הם נתון שאין לזלזל בו לגבי ההמשך של הצמד בתחרות.
משהו על הפועל לְרַגֵּש. השימוש הסיטונאי בו אינו מְרַגֵּש אותי. הוא מתבסס על איזו תחושה רגעית של המשתמש בו, לאו דווקא מעיד על שיפוט מקצועי לגופו של עניין. כשמדובר בשיפוט של נבחנים בתחרויות זמר לא די לומר "לא ריגשת אותי". הנבחן ראוי קבל נימוקים יותר מקצועיים. רווית פדן (20) שרה במבחן המסך Someone Like You של אדל. היחיד שלא נתן לה "כחול", היה צביקה הדר, שחשב אדל ופחות רווית פדן. אולי זו הסיבה, שהוא הסביר את האדום שלו ב"לא ריגשת אותי". בסולם רגש שהרף שלו מתחיל באדל – רוב הסיכויים ששום ביצוע לא יְרַגֵּש. מסקנה: שופטים מחקו את המינוח לְרַגֵּש מלקסיקון המילים שלכם. תנו קרדיט גם לשכל, לתבונה.שפטו לגופו של עניין.
איך נימק רני רהב את אי הצבעתו עבור שרון ליבוביץ' מאילת ששר I Don't Wanna Miss a Thing של Aerosmith במבחן המסך? – "לא רציתי להצביע כי הקדיש את השיר לזכרו של אביו"… אז רני – דע לך, שלמרות ששרון ליבוביץ' הקדיש את השיר לזכרו של אביו, הוא ממש רצה שגם אתה תכבד את זכרו של אביו ותעניק לו את 7% האחוזים שלך כמו שאתה מעניק בסיטונות לכל האחרים, הגם שהשופטים לצידך נותנים להם "אדום" (פעמיים בערב הזה שלושה "אדומים" מול ה"כחול" הבטוח של רהב) הנימוק הזה הוא פשוט בעיטה בפרצופו של נבחן.

עברו לשלב הבא: דוד דריי – "ירח" של שלמה ארצי, גיל ואריה גת – "צלילי השקט" של סיימון וגרפונקל, רונית פדן – Someone Like You של אדל.

בתמונות מלמעלה: האחים גת, דוד דריי, רויטל פדן, שרון ליבוביץ'

קישור האחים גת

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. היי!
    לא ראיתי את מבחן המסך של שני הדוסים..
    מישהו יכול אוליי להביא לי?
    חיפשתי ביוטיוב ולא מצאתי כלום..

  2. לא באה להגן על רהב אבל חייבת לתקן אותך,הסיבה שלא רצה להצביע במקרה הזה הייתה כי הוא היה מצביע באדום ולכן העדיף שלא להצביע, ובקשר למילה ריגש מסכימה איתך שיש עודף שימוש במילה בתוכניות האלה אבל אולי יש לך מילה חלופית להציע? כי אין דרך אחרת להגדיר זמר שלא מעביר את השיר כמו שצריך גם אם יש לו את הדיוק הקולי וכל הפרמטרים האחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן