הדמעות של רז ניצני

אקס פקטור ישראל יום האודישן השלישי

עם: האחיות כרקוקלי, אבישחר ג'קסון, אמיליה רביד, אוראל גיספן, רז ניצני
3.5/5

נתחיל עם הדמעות של רז ניצני. היא עלתה עם דמעות, המשיכה עם דמעות, סיימה עם דמעות. סיפורה האישי (נולדה עם לוקמיה מולדת, תסמונת דאון) הגיע בגדול לתחרות. זה היה מקדם רגשי דרמטי ראשון. המקדם הרגשי השני – היא שרה את "ניצוצות" של רמי פורטיס וגרמה גם לו לדמוע. למרות שהביצוע שלה היה רע – הוא העניק לה "כן" אחרי התלבטות. גם שירי מימון, משה פרץ נכנעו לרגש. היחיד ששפט כשופט מקצועי היה עברי לידר. הוא אמר את זה ישר ולעניין: "אם להיות נקי ובלי מסכות, אני חושב שאת לא זמרת!". הוא גם העיר לשלושת השופטים שלצידו: "אלמלא הסיפור שלה, לא הייתם מעבירים אותה בחיים. ככל שהיא תגיע גבוה יותר, הנפילה תהיה קשה יותר".
אני נותן "כן" לעברי לידר ו"לא" לפורטיס, שירי מימון ומשה פרץ. כל מתמודד יכול להגיע עם סיפור חיים קשה בדרגות שונות. אבל כמו שפורטיס עצמו אמר – השיפוט חייב להיות מקצועי עד הסוף, כאילו לא ראית את פרצופו, ואינך יודע שיש לו סיפור הכי טראגי. בסופו של דבר, הזמר הטוב ביותר יקבע לפי יכולותיו המוסיקליות, לא לפי סיפורו האישי. דמעות, מתברר, ממשיכות להטעות. רז ניצני, כמו שאמר עברי, אינה זמרת
הצעקות של פורטיס לא תמיד משכנעות. הוא ממשיך את הצגת ה"משוגע" שבו, אבל הוא חייב להיות עקבי. פורטיס כעס על עברי לידר שתמה איך אוראל גיספן (הבן של…) הגיע לתחרות בנעלי בית. לדבריו, אסור לשפוט לפי לבוש, אלא אך ורק לפי ביצוע. התת-מודע, ממילא עושה חלק מהעבודה.  "אנחנו נהיים דודות זקנות. מרגיז אותי שמדברים 10 דקות על נעלי הבית שלו".
פורטיס צודק, אבל הוא צריך להיות עקבי במיוחד כשמדובר בו-עצמו. ממש אחרי אוראל גיספן הוא תיחקר את מידן וזוהר מהצמד "דו איט" אם הם "חבר וחברה" בחיים. "מעניינת אותי החברות שלהם" אמר. וכי למה, פורטיס? תקשיב נטו. רכילות במקרה זה – לא מן העניין ולא לעניין, ממש כמו שדמעות וסיפור דרמטי – אינם צריכים להשפיע על השיפוט. גם שירי מימון תחקרה את אבישחר ג'קסון – "יש לך חברה?", שאלה סתמית בעליל.
השופט של אקס פקטור בפרק השלישי של התוכנית הוא אפוא עברי לידר, שדייק גם בהערה שלו לגרסה המצוינת של של צמד האחיות לירון וטלי כרקוקלי ל – Toxic של בריטני ספירס. "הייתי רוצה לשלוח את האודישן שלכם לכל אותן בנות שעולות עלהבמה הזו שרות שירים של ריהאנה, בריטני וביונסה כמו ריהאנה, בריטני וביונסה כדי להראות להן, שאפשר לקחת שיר ולעשות אותו לשלך".
חבורת השופטים נתנה הזדמנות שנייה לאמיליה רביד, "המתפללת" בת הארבעים מרמת גן , אחרי ביצוע צרחני ל – Dog Days Are Over של פלורנס והמאשין. היא שרה "הכניסיני תחת כנפך". הסיבוב הנוסף שקיבלה הוכיח כי פלצנות ויומרה אינן משתלמות, מסר לכל מי שמתעתד להשתתף בתוכניות ריאליטי מוסיקה.
אחרי "מיראז'" רביעיית הריתם נ' בלוז וההיפ הופ מקהילת העבריים בדימונה, מגיע אבישחר ג'קסון,  גם הוא יוצא הקהילה, כדי להגיש ביצוע ל –  Hello של ליונל ריצ'י. צריכים להודות: שום זמר עברי-ישראלי אינו מגיע לרמת ביצוע כזו של שיר. זה עניין גנטי. זה עולם בפני עצמו. מעניין איך תשפיע משבצת הריתם נ' בלוז הזו על המשך התחרות.

עלו לשלב הבא:
האחיות כרקוקלי, אבישחר ג'קסון, אמיליה רביד, אוראל גיספן, רז ניצני, יותם לביא, נטלי קבסה, מורן סלע, בן שופן.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. לא מבינה את ההתלהבות מהגקסון הזה זה היה ביצוע קריוקי למהדרין, לא מבינהאיך העבירו אותו בכלל חיקוי מלא רק עם פחות יכולות מהמקור, לא לקח את השיר לעצמו ולא ריגש ולא הביא שום דבר חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן