ניגן כאן!

מישל לגראן

עם הסימפונית אשדוד. אורחת: לימור בלס
4.5/5

מישל לגראן ניגן פה! ידעתם? מי זה מישל לגראן? בושו והיכלמו. מלחין פסי הקול, המנצח והפסנתרן הצרפתי הענק, שלושה פרסי אוסקר, 5 גראמי, יליד פריס 1932(כן, הוא כבר בן 82) ניגן אמש בהיכל התרבות בת"א, 13 שנה אחרי ששמעתי אותו באותו מקום עם הפילהרמונית הישראלית.
עדיין לא מזהים? לגראן הוא המלחין הצרפתי הפורה ביותר בהוליווד בכל הזמנים. הוא הלחין קרוב ל-200 סרטי קולנוע וטלוויזיה, מ"מטריות שרבורג", "הליידי שרה בלוז" ועד "קיץ 42'" ו"ינטל". על שני האחרונים זכה בפרס האוסקר. גם "טחנות הרוח של מחשבתי" הביא לו את הפסלון הנכסף. הוא מנגן פסנתר ג'אז וקלאסי, ניצח כמעט על כל תזמורת ידועה בעולם, והוא ממשיך לנגן בכל מקום בעולם. רשימת המוסיקאים והזמרים שאיתם שיתף פעולה ארוכה מכדי לפרטה במלואה. נמצא בה את אדית פיאף ומוריס שבלייה, את מיילס דיוויס וסטן גץ הנרי מנציני, את ניל דאיימונד וארתה פרנקלין, ריי צ'ארלס ולנה הורן, את שרה וון וברברה סטרייסנד.
לגראן
ניצח אמש על הסימפונית אשדוד, תזמורת חדשה, בקטעים מתוך סרטים וביניהם סוויטה סימפונית מתוך "מטריות שרבורג", "קיץ 42", "סוויטת ינטל" ועוד. ואיזו הפתעה: הוא הזמין לבמה זמרת ישראלית לא מוכרת, לימור בלס, בוגרת רימון, שהופיעה לא מכבר באודישנים לדה-וויס, לבצע שניים מלהיטיו הגדולים: Papa can you hear me? מתווך "ינטל" ו – The Windmills of Your Mind. מה חבל ששופטי דה-וויס לא היו באולם. לימור שרה ביוני השנה בדה וויס גרסה ל – Papa Don't Preach של מדונה. אף שופט לא הסתובב .מישל לגראן הגדול שמע אותה שתי דקות ושלח אותה ללמוד את מילות השירים. בלס שרה כמו היא מתמחה בביצועים של שירים מסרטים ומחזות זמר, דיוק רב, עוצמה פנימית. לחשו לאוזני שפנו לפני הערב הזה למירי מסיקה ולקרן פלס. לא יודע כמה זה נכון, אבל הכל בסדר. בלס נרשמה אמש ברשימת הזמרות הגדולות שביצעו את שיריו של לגראן, לידיעת מוש, אביב, שרית ושלומי.
ולגראן עצמו? מי שלא הגיע להיכל, לא יכול להבין את מהותו המוסיקאי הזה. אחרי שהוא ניצח על הסימפונית אשדוד ב"סוויטה מטריות שרבורג", לבש לגראן את כובע פסנתרן הג'אז, ואז התברר – וירטואוז אמיתי. כשהאצבעות הלגראניות מתחילות לאלתר על מוסיקה מסרטיו, אתה מבין שלגראן נמצא עדין בשיא פריחתו. מוסיקה שלוקחת בשבי למחוזות שאתה מוכן להישאר בהם לנצח. צילו החם של הזיכרון. הצד היפה של החיים היפים. Forever Young.

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: מישל לגראן מלווה את לימור בלס ב – The Windmills of Your Mind


    מישל לגראן בהיכל התרבות ת"א
סוויטת ינטל

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן