Memoirs Of An Imperfect Angel זכרונות של מלאך לא מושלם

מריה קארי

הליקון
3.5/5

שיר מס. 17 – הקאבר היחיד באלבום – Want To Know What Love Is – שייך ללהקת Foreigner משנת 1984, שיר פסנתר שמטפס אל פסגות הרגש – מציג את יכולותיה של מריה יותר מכל שיר אחר באלבום – חלוקת אנרגיות, הבעה, שימוש נכון בקול הסופרן הרב-טווח שלה.
מריה קארי היא זמרת שזקוקה נואשות לחומרים טובים כדי להוציא את יכולותיה כזמרת סול ריתם נ' בלוז מהכוח אל הפועל, במיוחד בלדות סלו טמפו כמו H.A.T.E.U בלדת פסנתר שמתפתחת ונבנית אט אט בשילוב קולות מוכפלים. ריתם נ' בלוז משובח שנוגע בגוספל, לעומת Obsessed שיצא כסינגל, שהוא ריתם נ' בלוז מיד טמפו.
שמעתי 21 קטעים, 17 שירים + 4 רמיקסים שונים ל-Obsessed. קארי היא מגה סטארית של אלבומי ריתם נ' בלוז, משתמשת נכונה במפיקים וכותבים מיומנים (The-Dream, כמו גם Tricky Stewart) המתמחים בהקפות ז'אנר Soul-R&B אמריקאי. השירים עוסקים ביחסים מהיבטים שונים. בעיקר – ייחסי משיכה-דחייה. לא רמה שהיא יכולה להתפאר בה. למשל בשיר More Than Just Friends  שרה קארי  "צייר אותי כמו פיקאסו/ אהוב אותי עד שאגיע לשיאי קולי".

אם נמשיך את המשפט – מריה קארי בשיאי קולה, אלבום מופק קוהרנטי, בעיקר הסאונדים העכשוויים האלה שחוברים לבלדות אהבה-חסרונה מתוקות מידל-אופ-דה-רוד. הבעיה שלי: הייתה לי תחושה שכבר שמעתי את השירים האלה, לא ספציפית אלה, אבל באוריינטציה של מלודיה-טקסט-הפקה. ואני מדבר גם על שיר מצוין כמו Ribbon.
כן, יש תחושה שהיא נהיית צעירה יותר מאלבום לאלבום. אבל הפקה היא לעיתים לא חזות הכל. אצל קארי המוסיקה נשמעת קצת – איך לומר את זה – טייס אוטומטי. תמיד היא תגיע לנוסחה המלוטשת הזו, שכמוה שמענו גם ב – E=MC².
מילה על העטיפה המורכבת: לא ברור לי למה במעמדה ממשיכים למכור את מריה "סקסית"? למה ה – Look כל כך קריטי בשיווק שלה?

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. ואתה צודק אוהד היא צריכה להיות גם עכשיוית כי זה השוק של היום ובכדי להצליח זה מה יש.(ואני מקווה שהיא גם תוציא שירים מדהימים כמו פעם)
    היא בכל מקרה תמיד תהיה אותה מאריה רק שהתבגרה. (כל אחד מתבגר מתישהו מה לעשות…) יש לה קול מדהים וזה מה שהכי חשוב.
    אני גם לא חושבת שזה רע להיות "צנועה" ולא רע להיות "סקסית" זה לא האישו פה…האישו זה השירה המדהימה שלה.
    והשירים H.A.T.E.U ו Betcha gon' know… יפים.. ויש שם עוד יפים. אהבתי גם את השיר Mariah Carey It's A Wrap (feat. Mary J. Blige

  2. מאריה המדהימה!!!
    ולכל אמן יהיה שיר פחות טוב ויותר טוב
    וחלק יאהבו את הפחות טוב וחלק יאהבו את הטוב וכו וכו. מזה משנה מאריה קארי המדהימה! ויש לה כ"כ הרבה שירים ורובם מדהימים!

  3. בתור אחד שגדל על המוזיקה של מאריה, אני מוכרח לציין שאני מבין את הטענה שלך. אך עם זאת איני יכול שלא לשמע את הקול שלה- לא משנה באיזה שיר ולא להתפעל…היא פשוט מדהימה היא מנגנת על כל רגש שקיים אצלי..ווקאל מדהים עד כדי לא אנושי..אף אחת אחרת, שום "דיווה" לא משתווה לה… דווקא את האלבום אהבתי יש שם שירים יפים…חלק באמת ממשיכים את הז'אנר של האלבום הקודם וחלקם באמת מביאים את מאריה הנכספת של פעם-כמו הקאבר המדהים שעשתה או את H.a.t.e U. התחרות קשה היום והקהל לא מחפש רק איכות..למרות שהוכיחה עצמה מספיק, בדור של ריאהנה וכל הילדות האלו היא מבינה שהיא צריכה להישאר עכשווית… אני אוהב את כל מה שהיא עושה… מקווה שהאלבום שירי חג המולד החדש שלה יהיה מוצלח!

  4. אני דווקא חושב שמדובר באחד האלבומים היותר מגובשים שלה. למעט נפילות מצערות ברצועות חלשות ומיותרות כמו Inseparable ו- Standing O.
    מפתיעה אותי חוסר ההתייחסות שלך לשירים כמו It's A Wrap ששיערתי כי תפרגן לו, או לחילופין, ל- Betcha Gon' Know (the prologue).
    בנוגע לעטיפה – היא בהחלט פוגעת קצת בטעם של האלבום עצמו, אבל ככה זה בעסקי המוזיקה השחורה של ה-2000 מוכרים אומנות קודם כל דרך סקס ובלינג-בלינג. (וזאת בניגוד לאלבומים הראשונים של קארי בערך עד תקופת Rainbow שהיו מאוד צנועים ושמרניים. זכורות לי ביקורות כל כך מפרגנות שלך מהניינטיז עליהם!)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן